1 maj 2015

MAY

Maj månad. Vill inte ens tänka på att det är bara några dagar kvar i skolan. Grundskolan. Känner lite blandade känslor inför denna månad. Glädje - det börjar bli varmare och man kan börja använda sommarkläder. Nedstämdhet - man kommer skiljas från flera helt underbara personer. Lättnad - ska bli skönt att slippa känna denna stress över alla prov och inlämningsuppgifter vi haft hela våren. Nervositet - jag lämnar ett tryggt ställe som jag befunnit mig i de tre senaste åren och nu liksom ska jag till en ny skola och få nya lärare. Det känns lite som att börja sjuan igen; fast kanske inte lika så hemskt och pirrigt.

Det finns flera dagar jag har att se framemot under maj. Bland annat klassresa till Tammerfors, Stafettkarnevalen och tillbringa en eftermiddag med bästa vänligan. Inom maj månad ska årets vänliga gå i "pension". Väldigt väldigt tråkigt... En ny vänliga är vald och jag hoppas att ni har roligt - det hade nämligen vi. ♥

Nu gör vi maj till en bra månad tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar