28 maj 2015

Niornas resa till Tammerfors

Hur härlig årskurs är inte vi då?! Om man får skryta lite. Än en gång har vi haft SÅÅ SÅÅ KUUUUL!! Blir så ledsen av att bara tänka tanken att i övermorgon kommer alla gå olika vägar och vi inte längre är niorna i Sursik... :-((((

Känns bra iallafall att vi idag fick göra en sista grej tillsammans. Imorse hoppade vi på tåget till Tammerfors och anlände hem för bara en stund sen. Under dagen har vi shoppatshoppatshoppat (jag var faktiskt snål och köpte endast en klänning och lite smycken, medans de andra gick bananas och hade stora shoppingbagar fullproppade med kläder). Nu har jag benvärk efter alla våra promenader inne i butikerna och mellan butikerna. Mina fötter luktar inte så värst gott heller, hehehe... Tågresorna var helt klart roligast! Tycker bara lite synd om dem som var tvungen att dela vagn med oss elever... Jisses vad mycket ljud vi hade och vad busiga vi var! Ett tag fick vi JAG börja torka upp en hel del vatten som blivit utspillt i mittgången. Tyvärr blev det inte mycket bilder eftersom jag hade med mig min fula lilla turistkamera (som jag så fint kallar den, och som tar lika dåliga bilder som telefonen) och de bilder som finns på minneskortet är inte användbara här i bloggen. xD

Det är så roligt när man kan gå från vagn till vagn och prata med precis ALLA på nian. Man känner kanske inte varenda person jättebra men iallafall så bra så att man kan stanna och samtala med dem. DET är något jag aldrig trodde kunde vara möjligt i sjuan, då jag var alldeles för blyg för att tala med klasskompisarna. När jag sen kommer se tillbaka på dessa tre år är det den fina gemenskapen jag kommer minnas bäst. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar