24 maj 2015

STAFETTKARNEVALEN 2015


Denna resa var EPIC. Herregud vad roligt vi haft!! Vet absolut inte var jag ska börja... Kan ju dra det kort (okej nu i efterhand när jag kollar igenom inlägget blev det verkligen inte kort) och säga att jag tyckte att vår hejarklack spred mest glädje på stadion och att vi haft SÅ KUL.Verkligen.

Vi startade på fredag förmiddag och satt i bussen till ungefär sju-tiden. När vi kom fram till Hesa for vi raka spåret till Borgbacken. Jag var typ den enda som inte hade lust att åka något. Jag verkligen hatar karuseller, fritt fall och sånt skit. Man börjar ju bara må dåligt och förstör resten av dagen med det. Bella hade sagt i säkert en vecka före vi skulle fara att "nää jag vill int åka nå heller", men sen när vi väl är där är det hon som åker mest och Manda är den som följer med mig och fotar överallt (hehe). Så Manda och jag gick nu där och tålla på tre varv tills vi såg en "väg" som vi inte hade undersökt än. Jag hör att det spelas If you love me och jag står typ och små dansar och ba "ååå de e denhär låten!". Sen fortsätter vi att gå och ser en scen och jag tänker "åhå, de e nån som uppträder", men sen tänkte jag inte något mer på det. Som tur var svängde vi inte om utan gick vidare och såg att på skärmen står det SATIN CIRCUS (asså jag var helt starstrucked...) och jag ba VAH, är det dom? Sen ser jag ju faktiskt att det är Satin Circus och jag bara ÄÄÄHHHHHH!! Hahah... Efteråt lämnade vi och tog bilder med dem och de var så gulliga (vissa mera, andra mindre)! När vi gick därifrån hoppade jag omkring och typ ba "händ dehär just?".

Från början var det tänkt att vi skulle sova i en skola men i onsdags fick vi reda på att vi skulle få sova på ett fyrastjärnigt hotell med HOTELLFRUKOST. Jag, Manda, Elin och Jecka delade ett mysigt litet sovrum som var riktigt bra. Före vi skulle sova utforskade vi hotellet (läs: vi åkte i hissen och tog hissbilder) och sprang in i massa internationella gäster. När vi skulle sova låg jag bara och babblade om Satin Circus så mina vänner var nära ett tag att slänga ut mig i korridoren. ;-)

Hade väckning 5.30, gick upp och fixade mig (vilket visade sig vara helt onödigt när det regnade i början av dagen så mitt hår blev ändå uppåt skogen), packade ihop det sista, drog på mig sjömanshatten och gick och åt hotellfrukost. Sen hoppade sjömännen på bussen och åkte till Olympia Stadion!

Hela dagen på stadion var riktigt kul! De första och sista timmarna var jobbiga när det började regna och blåsa, men däremellan när det var varmt och sol var det hur härligt som helst. Roligaste var nog när Krista Siegfrids uppträdde och vi var helt galna och dansade loss i solen. Trodde seriöst jag skulle svimma men fick i mig lite salt och då blev det genast bättre. Vi kammade ju inte hem årets hejarklack, utan det gjorde Oxhamns (GRATTIS TILL ER!), men vi hade det såsåsåsåså roligt och det är huvudsaken, right?

Hemresan var tröttsam... Men mysigt var det att sitta i en buss när det var mörkt ute. Det värsta var ju att jag hade bara 50% ström kvar i telefonen, och jag som skulle kolla Eurovision fick ju panik. Nå jag stängde av telefonen efter att Måns hade uppträtt och tänkte att jag lägger på den igen om en halvtimme. Förstås ska jag ju somna då men så väcker Ella mig och frågar om jag ska se färdigt Eurovision. Jag var ju typ halvvaken och fattade inte alls vad hon sa så jag svarade något i stil med "nää di får no ha sitt Eurovision i fred". När jag vaknade femton minuter före vi anlände till Sursik, och jag fortfarande är halvvaken (var typ i någonsorts dvala), hör jag Ellinor säga "Carro, alltså de tycks vara som att Sverige ha vunni", och jag ba "VAAAHHHH?!?! EDU SERIÖS?!?!" och så hoppar jag bara upp i sätet och blir helt klarvaken och inser att jag missat hela Eurovision. Fatta känslan... :-((( Så nu ska jag kolla omröstningen och låtsas att inte Måns vunnit än. Är supersuper nöjd med vinnaren, såklart. Detta anade jag redan när han vann Mello.

Och tack alla för en kul resa!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig resa! Och kul att ni fick träffa Satin Circus!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria25 maj 2015 15:15

      Jaa vi hade verkligen såå såå kul! Ett minne för livet :D

      Radera