18 maj 2015

Vem bor här?

Har ni sett programmet som sänds på SVT Vem bor här? Jag kollar annars inte så mycket TV men just detta program (+welcome to sweden och Mästarnas mästare) har jag fastnat för. Det roliga är ju att jag oftast parar ihop rätt person med rätt hus. Kläderna säger mest. Sen yrket och därefter hur de beter sig. Att man kan läsa av deras kläder var de bor på minst hälften av deltagarna är sjukt kul. Man inser liksom hur mycket man kan utrycka sig genom sin klädstil. Yrket säger ju också en hel del och 1/3 av deltagarna kan man också läsa av på det viset.

Kvällens program tyckte jag var lite klurigare än vanligt. I vissa avsnitt är det mer kontraster och helt motsatta personligheter så då blir det genast lättare, men i dagens avsnitt var det svårt. Konstigt nog fick jag allt rätt, igen! Lättast måste nog ändå varit Magnus som bodde i det coola runda huset och Yasmina som bodde i den mörka och murriga lägenheten. Det gäller att gå på magkänslan och skriva ner den person man tänker på först när man ser inredningen. Det blir oftast rätt då.

Kanske jag borde bli beteendevetare eller estenom i framtiden? ;)

Skriver alltid ner mina svar så ingen i familjen kan komma sen och säga "nää dedär veta du int".

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat :)

    /Yasmina
    www.finest.se/thestoryof2

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria24 maj 2015 14:14

      Åjj tack Yasmina! :D

      Radera
  2. Oh men estenom sku du ju lugnt passa till :D

    SvaraRadera