17 juni 2015

Hairtalk

Och här kommer min kommentar om håret - USCH. Alltså, nu ska jag dra hela historien för er bakom denna frilla.
Jag var till en ny frisör den här gången, så det är alltså inte den frissan jag annars brukar vara till som klippte håret. Anyway. Det blev lite missförstånd. Eftersom jag börjar ettan till hösten är det vi som ska stå för luciaprogrammet och naturligtvis vill jag ju ha långt (eller åtminstone längre) hår tills det. Vissa av er kanske tycker att nemen Carro, man behöver inte ha långt hår tills det men sanningen är, jo det behöver man. ;-) Jag var faktiskt på god väg med mitt hårsparande och det hade blivit riktigt långt (om ni ser på bilderna från Stafettkarnevalen märks det en tydlig skillnad). Som ni vet klippte jag page-frisyr förra gången. Mitt hår var alltså liite kortare i nacken än vad det var där framme, MEN det hade blivit relativt långt det också. Såå... jag förklarade att jag vill ha hela håret i samma längd som jag hade i nacken. Men nää, frissan förstod inte det. Istället ser jag då hon klipper över TIO cm av håret och kvar lämnar det en två cm stump i nacken. Jag fick panik och bara ville springa därifrån. Självklart sa jag till att "jaaa... du kan ju klippa en page frisyr istället, ta bara topparna här framme". Men nä, inte blev det till något heller. Jag kände bara hur jag nästan började gråta, haha. Löjligt va? Saken blev ju inte direkt bättre av att jag såg ut som Willy Wonka från Kalle och choklad fabriken (bild).
 
Hår är bara hår. Ja det är jag medveten om, men saken är den att jag trivs inte i min frisyr och varje gång jag tittar i spegeln blir jag bara ännu mer missnöjd. Tills skolstarten kommer jag kaaanske beställa efter hårförlängning men är lite osäker ännu. Jag får helt enkelt se hur mycket det växt tills dess.

6 kommentarer:

  1. Vet exakt hu taskit dedär känns, men ja tkr iaf att du passar sjukt bra i dendär frisyren! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria18 juni 2015 21:13

      Va snäll du e Ida! :D Jaa det känns inte alls kul... Antar att jag måste bli van bara :)

      Radera
  2. Usch sånt suger ju verkligen! Fast det "bara" är hår så förstår jag att du känner som du gör, hur håret ser ut och hur man känner sig i frisyren har ju så stor betydelse.. men det växer ju å jag tkr iaf det passar dej jättebra! :D

    SvaraRadera
  3. jag har prövat det där med kanel och olja! Jag minns inte hur mycket man skulle ha men man skulle i allafall värma oljan i mikron och blanda i kanel, röra om, lägg det i hårbotten i ca 45 minuter tror jag och sedan skölja bort! Det ska man hålla på några dagar i veckan så växer håret snabbare än normalt! Videoklippet finns på youtube om du söker. Annars kan ni börja steka med kokosolja istället för margarin, ta omegle tabletter tror jag det heter och lägga kokosolja i håret! Då blir håret mera ''friskt'' och börjar också växa snabbare. Löshår förstör håret ganska mycket ifall du kollar på the bentish videoklipp om löshår. uups lite väl mycket info nu kanske! :D

    SvaraRadera
  4. Ursäkta nu men, om du sa att du ville ha samma längd i hela håret och du hade haft det kortare i nacken och längre dit fram så det är klart att blir väldigt kort hela håret eftersom du 1) klipper alla toppar för de är antagligen slitna och 2) inte har samma längd i hela håret och vill ha det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knappast var hennes hår så slitet i nacken så frisören måsta klipp bort 10cm, antar det skulle ha räckt med max 5cm kan jag säga eftersom jag själv är frisör.
      Jag tycker ändå du passar super bra i din nya frisyr, fasst det säkert känns surt med kortare hår än du tänkt dig!

      Radera