20 juni 2015

Midsommarafton


Nåjjaa! Nu har jag tid att skriva om midsommarafton. Fotade tråkigt nog lite bilder iår. Men vad kan man när man helt enkelt glömmer bort kameran? 
 
Vi var ju förberedda på dåligt väder MEN fick soligt och varmt istället. Hur bra?! Kul att man kunde ha på sig jumpsuit åtminstone en liten stund, för det hör ju nog till att man har lite somrigare kläder på midsommar. Vi anlände hit på förmiddagen och började genast tillverka kransar. Jag hade dock en fakekrans i år eftersom alla kransar vi gjorde blev för stora för mitt huvud. Lite tråkigt. :-( Saras familj kom hit på eftermiddagen och då satte vi (läs: alla förutom jag och Rebecka) igång med matförberedelserna inför kvällen. Som förrätt blev det laxröra med Malaxlimpa och till varmrätt blev det grillbiff med massa annat gott. Till efterrätt doppade vi frukter i choklad och käkade tårta. Jag fick stå över chokladdoppningen men var nöjd och glad ändå. Mellan rätterna lekte vi lekar på stranden och nöjt till fullo av solen. Supertrevligt! Runt tio-tiden kom Manda, Bella och Jecka hit med mopo. Riktig kul då de kom på en spontantrip. Jag fick ju ett väldigt gott skratt när jag såg Bella hade kört i diket. Igen. Haha man borde ju inte vara skadeglad men det var skitkul! Fattar inte hur hon lyckas? Hur som. Vi gick med myggorna till favoritstranden, satt där en stund och snackade, gick tillbaka till villan och hade det trevligt. Två-tiden inatt for Saras familj hem och då började vi andra kolla skräckis. Uschuschusch, man ska INTE se skräckfilm på villan mitt i natten. Hemska saker jag var SÅ rädd. Fyra slocknade vi.

DET var min midsommarafton! Hade det hur kul som helst och skulle gärna spola tillbaka och fira midsommar igen. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar