27 juni 2015

Ny bok - Simon & Sophie

Ny bok! Någon som läst den? Är den bra? Än sålänge har jag bara läst några sidor så kan inte riktigt recensera den. Man har ju all tid i världen att läsa nu när det är så himla dåligt väder. Mysigt att sitta inne med en filt och äta gott (jag har ätit så mycket godsaker under de senaste veckorna att det står ut genom öronen snart). Man blir avslappnad till max! Att sitta framför datorn dagarna i ända funkar inte i längden...

Har ni förresten tips på bra författare/böcker? Jag har frågat förut men frågar igen. Mamma och jag ska beställa hem böcker och jag vet inte alls vad jag ska beställa. Gärna en typisk sommarbok skulle vara kul att läsa. Som t.ex Sommaren jag blev vacker. Den gillade jag! Som ni redan vet vid det här laget... Ska bläddra bakåt i arkivet och se vad ni gav mig för tips då. OBS! Tipsa inte om det är en bok i kategorin fantasy. Fy vad tråkiga såna böcker är! Harry Potter tål jag bara inte! (Sorry alla Harry Potter älskare!).

(Ps. TACK för alla kommentarer ni lämnar efter er. Ni är guldvärda!!)

9 kommentarer:

  1. Hej !
    Älskar din blogg.
    Här är ett tips ! Sarah Dessen är en bra sommarbok. Håller på och läsa hennes första bok som heter "Mycket mer än så".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria29 juni 2015 10:42

      Åh vad glad jag blir att höra det! ♡

      Tack för tipset snälla du!

      Radera
  2. Jag tyckte "Simon & Sophie" var jättebra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria29 juni 2015 10:43

      Jag läste ut den igår (heeela boken på en och samma dag) och det var verkligen en sådan bok man inte kunde sluta läsa. Mycket bra tycker jag också! :)

      Radera
  3. boken är helt okej :-)

    SvaraRadera
  4. Ha e no faktiskt svin bra

    SvaraRadera
  5. Här är några böcker som jag gillade när jag var yngre, har dock bara läst på dem på engelska men de flesta borde finnas på svenska också:
    "The Perks of Being a Wallflower" av Stephen Chbosky
    "Before I Die" av Jenny Downham
    "Looking for Alaska" av John Green
    "Before I Fall" av Lauren Oliver
    "Twenty Boy Summer" av Sarah Ockler

    Och så en av en svensk författare:
    "Min typ brorsa" av Johanna Lindbäck

    Enjoy! :- )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria30 juni 2015 14:44

      Tack snälla för alla dina tips! :D

      Radera
  6. Nora Roberts!:)

    SvaraRadera