9 juli 2015

9.7.2015

Hallå där! Torsdag idag! Eller är det ens torsdag (haha skrev trosdag först och fattade inte varför det var ett rött streck under ordet)? Vet aldrig vilken dag det är...

Idag tog jag moppen till stan föra käka lunch med Anna & Janina. Det blev Friends&Brgrs och som alltid var det oerhört gott. Denna gång provade jag på deras Ceasar Sallad och åj så mumsig! Vill äta den varenda dag! Är väldigt hooked up på sallader just nu. Det är såå fräscht med "kall" mat nu på sommarn. Från en sak till en annan. Lite kul var det allt när Anna mittiallt säger "Carro där eju didär!". Jag ba vem är DIDÄR? Sen jag vänder på huvudet och ser mina kusiner gå över gatan. Fatta vilket sammanträffande! Jättekul att se dem eftersom det var jätte längesen sist.

Resten av kvällen har vi pysslat. Haha jaa ni hörde rätt. PYSSLAT. Pyssla har alltid varit en av mina intressen men sen jag skaffade bloggen kom det lite i skymundan. Dessutom är det en väldigt dyr hobby. Det ska ju vara nytt material hela tiden. Hur som. Jag fick knäppaste idén om att laga ett häfte där man samlar alla favvorecept som vi gillar nu och göra det till en liten kokbok. Sen när vi inte längre bor kvar hemma har vi våra favorit recept på ett och samma ställe. Smart va?!
1 - Den mumsiga salladen  //  2 - Jag och Janinus vid Friends&Brgrs  //  3 - Annas matbord förvandlades till ett pysselbord  //  4 - Pa to ta na kako to?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar