27 juli 2015

BLOGGKOLLEN

Har man inget annat för sig och blogginspirationen ligger på noll är blogglistor perfekta. Denna är kopierad från Carolas blogg.

______________________________________________________________________________________________________________________


1. Varför bloggar du?
Jag vill inspirera människor på alla sätt och vis. Inte bara med min klädstil utan på andra sätt också. Just som i förra inlägget där jag skrev om min åsikt om alkohol. Man når ut till så många. Sen att allt man gör blir arkiverat är ju väldigt bra. Tänk så kul att gå tillbaka i tiden när man är äldre och se vad man gjorde när man var yngre. Det är riktigt nice måste jag säga. Börja blogga nu allihopa! ;-)
2. Vilka bloggar är de första du går in på när det är dags att göra en bloggkoll?
Nå eftersom det här är en finlandssvensk bloggkoll så tänker jag bara länka/skriva om bloggar från Finland. Måste ju ge lite shoutout till flera finlandsvenska bloggare. ;-) Första bloggarna jag går in på i den finlandssvenskabloggvärldens är Michelles (eller egentligen alla Autre-bloggisar), Sofias, Marias, Carolas och Linas.

3. En blogg du saknar i den finlandssvenska bloggvärlden?
Hmm...Jag vet inte riktigt, jag tycker det finns det mesta. Tråkigt svar...

4. Vilka bloggar läser du varenda dag?
Nå som sagt, en hel del svenska bloggar. De finlandsvenska bloggarna jag klickar mig in på varje dag är: Michelles, Jannikes, Sandra-Emilias, Hannahs, Martinas, Carolas, Karolinas, Marias, Mimmis och Malenas.

5. Vilken blogg minns du?
En blogg som är unik. Det vill säga att personen återspeglas i designen och säger något om personen. T.ex. Janinas blogg. Sen fastnar jag för bloggar som har superproffsiga bilder blandat med mobilbilder. För mycket systemkamerabilder kan leda till att bloggen blir för opersonlig och känns lite som en webbtidning. Sånt gillar inte jag. Det ska vara en salig blandning! T.ex Marias blogg.

6. Vad är du trött på i den finlandssvenska bloggvärlden?
Inget! Jag tycker allt fungerar bra!

7. Vad är det bästa med den finlandssvenska bloggvärlden?
Det är så himla bra stämning! Eller hur bloggare, håller ni inte med mig? :-D Ni som inte bloggar kommer inte riktigt förstå det här, men vi håller liksom ihop och stöttar varandra. Det finns ingen bloggare som skriver skit om någon annan. *Tummen upp* Vi är något helt annat än den svenska bloggvärlden.

8. Om du skulle få ge ett pris åt en bloggare, hurudant pris och åt vem?
Svår fråga...Hmm...Jaa-a...Det finns så många duktiga bloggare i Svenskfinland. Mitt pris skulle gå åt Sofia! Hon om någon satsar stenhårt på bloggen och brinner verkligen för den. Priset skulle vara "årets modeblogg med superkvalité". You go girl, keep up the good work!!

9. Om du skulle vara tvungen att ge ett pris åt din egen blogg, hurudant pris skulle det vara?
Denhär frågan var ju ännu svårare! Jaa-a... kanske livstils-blogg? Men nä, inte är den ju så ändå såå vardaglig... Nå typ "årets unga bloggare"? Låter det inte ganska bra? Mina inlägg är så varierande och bloggen är inte direkt placerat i något fack så det priset låter ändå bäst. Vad skulle ni ge mig?

10. Om du skulle få ta en kaffe med en finlandssvensk bloggare, vem skulle du välja då?
Alltså man kan ju inte bara välja en! Kanske Carola för att hon både är kul på bloggen och IRL. Sen också Hannah, prata lite gymnasiet och så. Sofia är en sån person man skulle man kunna bolla outfits och moderelaterade saker med utan att hon tycker man är helt galen. Martina för att hon är så himla glad och härlig!

11. Varför tycker du finlandssvenska bloggar är viktiga?
Bloggar är ju lite som en webbtidning och samarbete mellan företag och bloggare växer, så det fungerar lite som en reklamsajt. Ungefär. Det är bra att bloggarna här i Svenskfinland har fått mer "betydelse" och uppmärksamhet, man kan få så himla många möjligheter bara utifrån bloggen.

12. Vilka bloggar går du in på när du ligger och slösurfar? Dvs inte varje dag men nu som då?
Ok här kommer en hel del bloggar. Emmys, Janinas, Pisas, Jennies, Adriennes, Annas, Ida-Maries, Sandra&Maries, Bellas och Henrikas.

13. Vems blogg kommenterade du senast? Och vad skrev du?
Åjj hjälp! Kommer inte ihåg! Skulle säga det var Martinas blogg om jag inte minns helt fel. Det var något i stil med "Filmen var sjukt bra! Slutet blev jag lite besviken på men annars var den helt bra". Typ så löd kommentaren.

14. Är du överlag bra på att kommentera andras bloggar?
Njää, alltså ibland kan jag få ett ryck och bara vill kommentera allas bloggar (jaa oftast gör jag det också) men sen kan de gå flera veckor innan jag kommenterar igen. Överlag borde alla bli bättre inom den fronten. Jag menar man får ju mera trafik till bloggen, och det är ju alltid bra. ;-)

15. Vad är det bästa som skulle kunna hända i den finlandssvenska bloggvärlden?
Att vi alla skulle bli lika stora som Kenza! Haha nejmen typ att man börjar se allt flera bloggare i olika sammanhang. T.ex. att Josefin skulle bli en känd moderedaktör på en tidning. Hon har verkligen allt som behövs för det jobbet.

16. Skicka vidare listan till två eller flera bloggvänner som du också tycker ska göra den!
Martina, Adrienne, Felicia och Emelie.

8 kommentarer:

  1. Jätteintressant inlägg! :) Ska försöka göra den så snabbt som möjligt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria28 juli 2015 17:02

      Vad kul att du också gör en! :D

      Radera
  2. Svar
    1. Carolinahannamaria29 juli 2015 12:45

      Kul du gillade! :)

      Radera
  3. Tack för de fina orden Carolina! Din blogg är också toppen. ♥ Jag håller med dig om att den finlandssvenska bloggvärlden har så härlig stämning. Jag ÄLSKAR att alla i finlandssvenska bloggare-gruppen känns som ens kompisar. :D

    SvaraRadera
  4. Vilken kul lista, och vilken komplimang att få vara med där ! :)

    SvaraRadera
  5. Superkul att få vara med på listan! :)

    SvaraRadera
  6. Liiite sen här, joo hejj! Men tack för den snälla kommentaren! Du är så härlig du också, en riktig glädjespridare! :))

    SvaraRadera