19 juli 2015

Dagstrip till villan

Oj vad klockan är mycket! Kom nyss innanför dörren. Idag har jag, Anna och Fanny varit på en dagstrip med mopederna till villan. Först stannade vi på en glass i Nkby (Fanny bjöd - tack igen!) före vi körde vidare till villan. Vägen var inte den bästa men vi klarade oss utan några skador. Eller vi kan ju säga som så att det inte alls var så långt ifrån. Vi var nämligen ut på picknick vid favvo-beachen. Anna hade fått inskolning om hur mönkki fungerar före vi for iväg så en pålitlig och säker förare, japp det var hon! Nåå sen efter vår picknick fick vi för oss att köra lite längre bort, bara för att liksom, så vi svängde in på en "väg" i sanden. Alla tre hade påklart att någon campade där eftersom en husbil stod parkerad så Anna tänkte "jaa men int vill ja nu köra alltför nära om dom är ute", ja då fick hon för sig att åka upp på en sanddyn. Nästan på direkten ser jag ett par som ligger och solar (jaa jag fattar inte jag heller, det är ju svinkallt!) och Anna är på väg att KÖRA ÖVER dom. Jag ba "ANNAAA SVÄÄÄNG!!". Sagt och gjort. Hon vrider hastigt, och lite lustigt, på styret och vad händer? JAG RAMLAR AV! Hahaha. Anna och Fanny drog av medans jag koncentrerade mig på att inte kissa ner mig. Och det värsta av allt är ju att paret vi menade köra över satt tio meter från oss och stirrade och undrade VAD vi höll på med. Vi ville fort därifrån så vi körde vidare och hamnade på en VILLATOMT, sen stannade vi mönkki och satt och skrattade tills vi upptäckte att en kvinna och ett barn kollade lite konstigt på oss. Herregud vad vi fick bråttomt därifrån!

Dagens pinsamma i "korthet". Verkligen något vi kommer skratta åt lääänge. Nu är det sovtime. Natti natti!
Det var lite kyligt med picknick vid havet men med fint sällskap gjorde det inte så mycket, vi hade ju kul ändå! #typiskfinsksommar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar