26 juli 2015

Jakobsdagarhelgen

Så sjukt kul helg det varit!! Både fredag och lördag var vi ute, men på lördag var det såklart mest folk och bättre feelis då KAJ var i skolparken. Läste på tidningen att det hade varit 10 000 som var i stan igår. Shit alltså... Men det förstår jag, Jeppis vaknar till liv under Jakobsdagar (jag menar var gömmer alla sig annars? I en grotta?). Lite tråkigt bara att alla ska vara tvungna att dricka. Eller tvungen och tvungen... Det är ju deras egna val men det är väl grupptrycket som ställer till det. Eller vad vet jag? Tycker bara det är så himla löjligt att såna som är under 18 sitter i skolparken med ett kompisgäng och ha påsar fulla med alkohol. Rent ut sagt  L Ö J L I G T !! Det finns INGEN som kommer få mig att dricka före jag är 18. INGEN. Man kan faktiskt ha hemskt kul fastän alkoholen inte är inblandad. Till er som vaknar med en rejäl baksmälla idag - rätt åt er!

I fredags var vi och lyssnade på Satin Circus och igår trängdes vi runt scenen i skolparken för att spana in (att vara kort suger under Jakobsdagar...) och höra på KAJ. Älskar deras nya låt Pa to ta na kaku. Sen tållade vi på i stan ett bra tag, träffade flera jag känner, åt lite gott och bara hade det kul. Klockan två kände jag att nää nu ska jag hem (okej jag skulle vara hem två-tiden... #oroligaföräldrar -.-) så halv tre däckade jag i min sköööna säng.

En fin helg har jag haft. Vaknade lite död imorse, är så sjukt trött. Tror bestämt det blir en serie-tittar-dag. Senare ikväll kanske bio. Vi får se. Hade!
Blev Mr.Banks före KAJ i Skolparken. Pizzan var liiite för stark för min smak men annars var den helt bra.

10 kommentarer:

  1. Oj vad skönt att läsa att du också kan ha kul utan alkohol! Jag tycker också det är så synd att alkoholen alltid skall vara inblandad.

    SvaraRadera
  2. respekt! så glad att de också finns andra ungdomar som känner likadant om att de e onödigt att supa!

    SvaraRadera
  3. Kul att du kan ha det roligt utan alkohol, men SYND att du måste klanka ner på alla de som väljer att dricka..

    De som väljer att inte dricka alkohol får min respekt. Men du trycker ner oskyldiga människor som inte gjort nåt ont mot dej, och det får dig att sjunka i mina ögon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria27 juli 2015 10:29

      Jag klankar inte ner på alla som väljer att dricka, jag tycker bara det är löjligt att flera tror att allt blir så himla roligare med alkoholen i kroppen. Visst alltså en t.ex öl förstår jag. Men när personerna blir så fulla att de spyr och knappt kan ta sig hem tycker jag det gått för långt.

      Flera av mina vänner satt också i skolparken och drack i lördags. Jag klankar inte ner på dem och dom har inte gjort något ont mot mig, det är deras egna val som jag respekterar. Men jag tycker det fortfarande är konstigt hur de tänker.

      Ännu konstigare är att jag måste sitta här och förklara mig varför jag tycker som jag tycker. Att dricka alkohol under 18 tycker JAG inte är ok. Eller det är inte ok överhuvudtaget.

      Alla gör sitt egna val. Mitt är att avstå från alkoholen. Tror du inte att det är svårt för de som inte dricker att våga stå på sig? DET är en utmaning kan jag säga.

      Radera
  4. Fastän jag inte känner dig blir jag så himla stolt över dig! Tyvärr är det så många i din ålder som faller för grupptrycket när det gäller den vidriga alkoholen o du är en så fin förebild! You go girl :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria28 juli 2015 00:16

      Tusen tusen tack snälla du, blir så glad över din kommentar! ♡

      Radera
  5. Hej jag hade också 2 vänner som drack i skolparken men jag stog över den kvällen då jag va chafför! Hur många av dina vänner drack?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria28 juli 2015 00:20

      Nå alltså mina riktigt närmaste vänner (som jag var med under hela kvällen) drack inte en droppe, men sen mina andra kompisar och bekanta kunde man nog hitta i skolparken. Vissa mindre och andra mer onyktra.

      Radera
  6. Fortsätt stå på dig! Personer som du, som vågar gå emot grupptrycket, behövs. :)

    SvaraRadera
  7. Blir så glad att höra en ung tjej med så vettiga åsikter ang. alkoholen som du har. Från mitt jobb inom vården, speciellt då jag varit inom akutvården, har jag sett så mycket ledsamheter som rör unga människor och alkohol. Det är inte värt det helt enkelt. Så roligt att höra att du kan stå emot alkoholen och allt vad den för med sig! :)

    SvaraRadera