17 augusti 2015

17.8.2015 - Back to school

PJUH vilken dag! Jobbigt att vara trevlig hela tiden. ;) Haha nää men nu på sommarlovet har man ju umgåtts bara med familjen och inte orkat vara på toppen humör hela tiden. Ni i min ålder - känner ni igen er? Förövrigt har dagen varit helt bra. Kände mig riktigt hemma i PG (Pedersöre gymnasium), som tur. Tror nog jag gjorde ett mycket bra val. Fick ett så härligt välkomnande av Tutorerna när man steg innanför dörren så all spänning försvann på direkten. Lärarna verkar ju också hemskt trevliga (har jag förresten nämnt att jag ska ha min mamma som tyskalärare i år? Haha jaa-a, vad tror ni jag tycker om det?) och det är väldigt väldigt viktigt anser jag. Man måste hålla sig god vän med alla lärare. ;) PG-livet kommer nog bli bra tror jag. Så mysigt lite ställe, det gillas!

Jag har just käkat middag utomhus. Härligt när vädret är på topp! Lite mindre härligt är att man inte kan vara på villan. Nu skulle det verkligen löna sig att vara en pensionär haha. Lucky mommo och moffa som sitter på villan och har det gött. Själv sitter jag uppe på landbacken INOMHUS och vet inte vart jag ska ta vägen. FÖR VARMT!! Ok jag ska inte klaga, jag menar hur länge har vi inte väntat på det här? Nog om vädret. Finska läxan är redan gjord så kvällen är fri från måsten.

Hoppas ni haft en bra dag, speciellt ni som börjat skolan idag!
Spända syskon påväg till skolan! Känslan när syrran växt om mig OCH börjat högstadiet. Jisses. Time flies...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar