4 augusti 2015

Behöver låttips!

Snälla ni. Jag skulle blir sååå glad om ni ville ta er tiden att skriva ner bra upptempo-låtar. I höst har jag nämligen fått uppdraget att leda en dansgrupp. Hur kul?! Det har varit en dröm sen jag var liten. Men problemet är att jag har iiingen aning om vad jag ska ha för låt. Svårt dehär... Själv är jag SÅ dålig på musik och vet ingenting så jag är tacksam för er hjälp. Ge tips på alla möjliga låtar, allt från hip hop till lite lugnare musik. Gärna någon nyare låt.

Räknar med er! ♥

15 kommentarer:

  1. Black Magic - Little Mix, How deep is your Love - Calvin Harris, I don't like it, I Love it - Flo Rida, Beg for it - Iggy Azalea :)
    Vet dock inte om de är "danstypen". (Alltså att de går att dansa till :) )

    SvaraRadera
  2. Åh så roligt, det kommer verkligen bli spännande :D
    Tänkte ge dig lite tips ifall du vill ha, har själv haft flera grupper :)

    Ifall du har riktigt nybörjare, så fäst dig inte på en låt, utan värm upp dem med olika låtar, stilar och lär dem grunderna :) (såg du sökte efter låt tips och skrev "vilken låt" så jag antog du vill ha någon som du vill göra en viss serie till) !
    Sen när de kan grunderna, bas-steg, kan röra sig och uttrycka sig så då kan man börja lägga tid och energu på detaljer i en serie, anpassad till en låt.

    Hoppas verkligen att det kommer gå bra, och blir riktigt roligt :D Ser fram emot att höra mera om hur det går! Kanske man får se ett uppträdande från gruppen i framtiden? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria5 augusti 2015 22:08

      Jaa det ska bli SÅ roligt! Ser verkligen framemot det! :D

      TACK snälla Ida-Marie för dina tips, behövs nog eftersom det är min första grupp någonsin. Jag tror faktiskt inte jag har några direkta nybörjare (gruppen har funnits i två år redan) men att veta. Grunderna är ju alltid bra att lära sig, det är ju faktiskt de man måste kunna för kunna bygga vidare olika steg/rörelser på. Jag kommer garanterat att köra olika stilar men sen i slutändan så vill jag ha en och samma låt vi sen gör en koreografi till, och det är den låten jag behöver lite hjälp med ;) Supersvårt! Den måste ju både vara dansvänlig och bra på samma gång. :)

      Och uppträda, jaa det ska dom säkert göra (om dom vill dvs.)! :D

      Radera
  3. Drag me down, one direction

    SvaraRadera
  4. Why try med Ariana Grande, towards the sun Rihanna, Iggy Azalea Goddess, Donals Trump Mac Miller

    SvaraRadera
  5. Drag me down~one direction OMG, lush life~ zara larsson *blackout på låtar just nu men dom där kom upp XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria5 augusti 2015 22:16

      Jag gillar båda låtarna (Lush Life är en favvo just nu) men jag vet inte hur lätt det går att göra en dans till dem. Svårt dethär... Men båda är nog högt uppe på listan. :D Tycker det är viktigt att ha en bra låt, det gör såå mycket till själva numret.

      Radera
  6. Like no one's watching - Molly Sanden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria5 augusti 2015 22:20

      Den låten var min första tanke! Stor gillar den! Eftersom tjejjerna jag ska ha är 10-13 år skulle den passa super. :)

      Radera
  7. Downtown- Donkeyboy
    El perdon- Enrique Iglesias
    Photograph- Felix Jaehn Remix

    SvaraRadera
  8. åå vad roligt! :-) var kommer du dra gruppen (vilken förening eller vilket ställe) och för vilka åldrar? :-) lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria5 augusti 2015 22:32

      Jaa det kommer bli riktigt kul! :D Jag kommer hålla kurs för MI, 10-13-åringar. Tack snälla!

      Radera
  9. Här är en hel hög med låtar som jag själv hör på och shake:ar till så att säga (kategoriserade dem så det kanske blir lite lättare);

    Slow-tempo/ Jazz/ R&B/:
    The Weeknd - ”The Hills”
    Jessie Ware - ”Running”
    M.I.A - ”Exodus”
    Miguel - ”Be My Vixen”

    Hip Hop/ Up-tempo:
    M.I.A ft GENER8ION - ”The New International Sound (p.II)”
    Stevie Stone - ”Rain Dance”
    J. Cole - ”Blow Up”
    Santigold - ”Kicking Down Doors”
    Angel Haze - ”A Tribe Called Red”

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria5 augusti 2015 22:21

      Tack för att du tog dig tid att skriva ner så många låtar, ska lyssna igenom dem nu :D

      Radera
  10. good for you - selena gomez är min favorit låt just nu sen
    I know you - skylar grey
    cheyenne - jasone derulo
    like Im gonna lose you - maghan trainor
    japp där har du bra låtar tycker jjag men lite luga kanska

    SvaraRadera