27 augusti 2015

Dagens klädtips

1 - LÄNK  //  2 - LÄNK  //  3 - LÄNK
 
Tre enkla - men så fina - klänningar som gärna skulle få flytta in i min garderob. Vill så gärna ha den vinröda. Ah!♥ Skulle vara den perfekta klänningen att ha i skolan. Sådär lagom uppstädad. Kan säga att jag är i stort behov av höst/vinter-klänningar. Genom hela högstadietiden använde jag aldrig klänning eller kjol i skolan eftersom jag kände mig så himla obekväm med det. Men nu, NU använder jag klänning i stort sett varje dag! Antar att det har att göra med att ingen i PG stirrar ögonen ur sig, utan alla får gå klädda som dom vill. Annat är det i högstadiet kan jag säga...

5 kommentarer:

  1. Ja, alltså jag har blivit så trött på alla blickar man får när man lagt på sig t.ex klänning eller kjol. Varför kan folk inte acceptera att man inte vill vara som alla andra och ha på sig jeans och en t-skjorta?! Har helt slutat att bry mig nu om vad folk tycker och det är ju deras problem så.. ;) Jag hoppas verkligen att fler börjar våga lägga på sig det de vill ha och inte bry sig i vad andra tycker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria27 augusti 2015 22:47

      Jamen precis! Håller helt med dig. Minns när jag började sjuan var det inte alls vanligt att man hade lite mer speciellare kläder än dom andra (min stil var ju int direkt annorlunda men om man jämför med majoriteten som hade svarta Drdenim, vita Converse och en t-shirt var jag ju ändå lite mer "speciell"), så man kände sig lite udda men på samma gång så cool på något sätt. Ingen hade ju samma stil som jag! Sen åttan fortsatte jag på samma spår. Nian blev ett år då jag kände nä nu orkar jag inte bry mig om att folk stirrar. Jag har aldrig rikti brytt mig om att någon kollar lite extra, oftast var det ju bara för att man gick på nian och verkade vara så stor i dem yngres ögon (haha jag var säkert själv en riktigt stirrare på sjuan). Nu, år 2015, tycker jag att flera personer i Sursik vågar ha sin egna stil. Dom kanske inte visar den fullt ut men lite iaf. :)

      Jag älskar gymnasiet, just för att man får gå klädd precis som man vill!

      Det är bra av dig Adrienne att köra din stil, på så sätt vågar andra också göra det! :D

      Radera
  2. Klänning till vardags känns såå rätt! :) Kul att känna sig lite piffig en vanlig torsdag liksom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria27 augusti 2015 22:50

      Jamen visst! Det är så roligt att känna sig lite extra uppstädad en vardag, allt blir mycket roligare då! Hoppas att inte kylan kommer alltför tidigt i år. Jag vill gå barbent lääänge!!

      Radera
  3. Hej! Jag önskar att du tog dig lite tid att gå in på @oddmolly på INSTAGRAM och gilla bilden med två tjejer som hoppar i solnedgången!
    Jag tävlar nämligen om ett presentkort på hela 500€ och den bild som får flest likes vinner.. Tusen tack på förhand!

    Alternativt kan du gå in här och gilla den men troligtvis går det snabbare via IG appen :)
    https://instagram.com/p/64NWmAmbPx/?taken-by=oddmolly

    SvaraRadera