29 augusti 2015

Veneziansk

Villa-avslutning! Lite sorligt att sommaren officiellt är över. Planerna ikväll var att ha Anna och Janina som nattgäster här vid villan, inviga nya bastun och så, men planerna ändrades eftersom jag vaknade imorse med brännande hals och öron som värkte. Hela kroppen är helt öm och huvudet bara bultar. Har inte varit förkyld på hela sommarn och det är jag e.n.o.r.m.t glad över. Men så himla typiskt att vara sjuk just i helg, jag som älskar den här högtiden! Typ bästa helgen när man var liten. Nåå istället blir det mys med familjen (det vill säga dom sitter i ett hörn och jag i ett annat hörn med en bok i högsta hugg) och så ska vi skjuta raketer, ett måste på veneziansk. Dock blir det lite knepigt i år då det blåser som aldrig förr. Vi vill ju inte att raketen ska byta riktning och styra kosan rakt mot nya bastun (och OSS!).

Det blir en tidig kväll för mig som inte är på benen. Ska läsa en bok före jag tar och lägger mig, man blir nämligen tröttare då och sover mycket bättre. Gillar känslan när man blir sådär härligt dåsig och knappt kan skilja på bokstäverna. Då vet man att man är tillräckligt trött för att sova! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar