29 september 2015

Bildredigering - Tutorial

Ok jag be mig inte att göra flera såna här videos, allting sket sig ju!! Att spela in var inte den svåra biten, nej det var hur enkelt som helst, men att allting ska klaffa är det knepiga. Och min röst. Huijj huijj... Jag hade inte gjort upp något "manus" utan jag försökte prata på och förklara vart efter men det visade sig vara svårare än jag trodde. Jag upprepar allt om och om igen och har svårt att formulera mig. "ööhh, eehh, äähh" är mina favorit uttryck verkar det som. Nä usch. Jag lovar, jag pratar inte sådär otydligt i verkligheten. Hoppas ni iallafall uppskattade videon och så ska ni fråga om det är något ni undrar över!

8 kommentarer:

  1. Vad heter det där som du är och redigerar på? Ede dedär corel paintshop x6? Och vad är det då för skillna effekt och filter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria29 september 2015 22:33

      Åj glömde säga det viktigaste, förlåt haha. Joo det är Corel Paintshop ProX6. Bra program enligt mig :)

      Alltså jo, effekt och filter är väl typ samma sak, men endå inte riktigt (enligt mig). En effekt är mera som att man ändrar färgerna och så, det blir som en annan effekt på bilden men annars inga större förändringar. Filter då igen är något som förändrar hela bilden, dess färg och karaktär så att säga. T.ex på insta finns det filter som gör bilden gammaldags, och då förändras bilden helt och hållet. Men en effekt då igen är att bilden får ett upplyft. Svårt att förklara det här... Men jo man kan tolka det som samma sak om man vill :)

      Radera
  2. Tack ska du ha! Super bra video:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria29 september 2015 22:35

      Ingen orsak! Roligt att du gillar den! :D

      Radera
  3. Jättebra video! :-) Kan man ladda ner programmet gratis eller kostar det något?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria30 september 2015 23:08

      Åh tack va snällt! :D Det var pappa som laddade ner programmet så jag har ingen aning, faktiskt. Skulle ha för mig att det kostade en hel del eftersom det är med en av de bättre redigeringsprogrammet. Men kan ha fel :)

      Radera
  4. Är det en äkta Céline paris väska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria1 oktober 2015 20:36

      Nej tyvärr är den ju inte äkta :( Men spelar roll om det är äkta eller inte, lika snygg ändå! :)

      Radera