17 september 2015

Bye Alanya!

Sunnies - H&M // Swimwear - H&M // Necklace - Nelly.com
 
Buhuuu... Nu bär det av hemåt. VILL INTE. Skulle kunna stanna här vid medelhavet för alltid. Tråkigt att åka hem till vardagen och alla proven som väntar. Får hoppas att det blir en ny resa snart. :) Har haft en bra vecka med hemskt mycket sol (jaa jag har bränt mig alldeles för mycket, så nu är jag en orm och ömsar skinn -.-) och massa mat. Ska på ett sätt bli skönt att komma hem så man kan återgå till sina vanliga matrutiner. Här har det blivit efterrätt till morgon, lunch och middag. Jaa det säger ju en del... PLUS plättar och Nutella till frukost! Men det hör ju liksom till semestern.

Nepp nu är det dags att stänga av datorn och packa det sista. Sen ska vi bege oss till respan för att checka ut. Flyget lyfter fyra tiden så är hemma i Finland åtta-/niotiden ikväll. I vanliga fall gillar jag korta flygrutter men nu när jag har tusentals läxor att göra är det perfekt att flyga i några timmar. Är dock lite rädd för att jag inte hinner kommer få dem färdigt. Äh det löser sig! Ska vi hoppas... Hörs när vi är hemma på finsk mark. Hejdåååå Alanyaaaa!! I will be back soon!

2 kommentarer:

  1. Hej, hur gillade du Turkiet? Är själv påväg till Side om ett par veckor så skulle vara kul med lite tips :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria20 september 2015 12:01

      Hej på dig!

      Vad ROLIGT pch framförallt SKÖNT med en semester till Turkiet! När vi var där var det så himla varmt att det knappt gick att vistas utomhus, men gissar att temperaturen sjunkit en aning om du åker först om några veckor. Jag och mina familj har varit tre gånger till Side så jag börjar kunna det nu, hehe.

      Side är ju inte direkt en storstad så det finns ju inte jättemycket att se och göra, men det jag kan rekommendera är Apollotemplet och den uråldriga Amfiteatern. Fina "byggnader" som är mycket fotovänliga om vi säger så. ;) I stan finns ju också alla dessa butiker där det säljs fake hupparis, nikes och väskor. Där finns så mycket att handa så man blir helt lost och vet inte alls vad man sist och slutligen behöver. Se bara till att ingen lurar dig på för höga priser, för det gäller nog att pruta pruta pruta så mycket som det bara går.

      Sen kan jag också rekommendera en utfärd till Manavgatfloden. Flodens temperatur ligger på 13 grader och typ ingen vågar sig i, jaa förutom alla finländare som är vana med den temperaturen. ;) Bredvid floden finns en sandbank och på andra sidan den är en lång strand och havet. Man kan ta sig dit på säkert många olika sätt men vi valde Speedboat. :)

      Om man vill på utflykt lite längre kan man ju alltid åka in till Alanya. Ungefär en timme med buss skulle jag säga. Om det är värt det? Absolut! Alanya är ett fint ställe med stora fina berg. Det finns även "riktiga butiker" där. T.ex Adidas, Nike, Koton (en liknande butik som Zara) osv. Åk dit om ni vill få ut lite mera av Turkiet!

      Trevlig resa! :D

      Radera