12 september 2015

Hello from Alanya!

Hej från Alanya! Hur mår ni? Här har vi det bra! Så himla vaaarmt. Igår gick det knappt att vara ute, 37 grader stod temperaturen på. Pjuhh... Men jag ska absolut inte klaga, hemskt sen när vi kommer hem och det är kallt. MEN först ska vi njuta av värmen i fyra dagar till! Nice nice. Vet inte riktigt om jag föredrar Side eller Alanya. Än så länge har vi bara sett lite av Alanya så jag kan inte uttala mig om hur Alanya stad är. In till stan ska vi på måndag när moffa fyller 70!

Idag har vi bara hängt vid poolen. Vi alla är så trötta så ingen orkade iväg till havet (även fast gångavståndet är bara några hundra meter). Vi har köpt flytmadrasser så dem flyter vi på från tidig morgon till sen kväll. Har bränt mig något förfärligt så ska sola mer försiktigt imorgon. Just nu är jag en röd liten tomat heh! Men det blir lätt så när man fastnar i sin bok och glömmer heelt bort att vända sida.

Vi kom just tillbaka till hotellrummet från kvällens middag. Vi har inclusive så fem dagar får vi äta här på hotellet, sen de två sista dagarna ska vi hitta på något eget. Maten här brukar falla mig i smaken men denna gång tycker jag inte att jag hittar något som jag tycker är jättegott. Jaaa förutom honungsmelon då. Äter mig mätt på det istället hehe.

Hörni jag måste bara varna er om att hotellets wifi är så himla segt och jag har typ inte alls tagit några bilder att bjuda på (sorry alla som förväntar er myyyycket bilder sen när vi kommer hem, jag har tyvärr inte tagit några bloggbara bilder. På minneskortet finns mest bikinibilder och bilder på familjen och dem vill jag hålla för mig själv) så tror inte jag kommer få upp så många inlägg som jag trodde. Ledsen för det! Har egentligen ingen tid alls för att sitta här och blogga. Borde göra tuuusen läxor och på samma gång vara lite social med de andra. Hoppas ni förstår!

HADE BRA!
Dessa tre bilder får duga för denna gång. Ska försöka fota lite mer de kommande dagarna.

3 kommentarer:

  1. Alanya är ju väldigt drabbad av flyktingkatastrofen? Märker ni av det nå? Förvånar mig att du inte nämner det faktiskt. Har läst på aftonbladet och Expressen om turister som flygs hem från Side och Alanya för att det är så osäkert där..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria12 september 2015 23:49

      Nej vi har än så länge inte märkt av något. Mamma och pappa var in till Alanya stad ikv och de sa att de var otrolig lugnt där. Knappt några turister alls. Mycket har varit stängt under de senaste dagarna när det har varit demonstrationer på gatorna och flera tursiter har åkt hem. Vårt hotell ligger ganska långt utanför staden så om något skulle hända skulle vi inte märka av det så jättebra. Men nä, inga oroligheter vad vi har märkt av.

      Sen om vi har sett några flyktingar är svaret nej. Jag tror nog de inte tar i land här utan det är mest i Bodrum de gör det.

      Radera
  2. Demonstrationerna här är inrikespolitiska och har inget med flyktingströmmen.

    SvaraRadera