27 september 2015

Tips - Vinterjacka för kortisar

Titta hit alla korta människor där ute! Sådär passande i regnrusket tänker jag tipsa om dessa snygga höst-/vinterjackor. Det är nämligen dags att börja hålla upp ögonen för vinterjackor! Låter attans tidigt att köpa en vinterjacka i september men vill man hitta en fin som finns kvar i just din storlek ska man börja sökandet i god tid. Tro mig, jag vet hur omöjligt det är att hitta det man söker i rätt storlek. Att vara kort har sina för-och nackdelar. Ena nackdelen är att hitta jackor. Tråkigt nog finns det inte många klädmärken som har snygga jackor åt korta människor. Jag själv har sen länge tillbaka velat ha en trenchcoat men tror ni dom finns i en kortare modell? Jag vill ju liksom inte gå och släpa jackan i marken... Nej en sån har jag ännu inte hittat. Nu har jag gett upp hoppet och har börjat se andra möjligheter - BARNAVDELNINGEN! Jag vet att vissa tycker det är barnsligt att köpa kläder från barnavdelningen och jag förstår verkligen inte varför, jag själv köper mycket kläder därifrån och dom sitter tuuusen gånger bättre än damkläder. Man får dessutom sina kläder flera gånger billigare än på "vuxensidan", vilket såklart känns bra hehe. Den beigea jackan ovan (LÄNK) vill jag ha till vintern, den känns så jag. Verkligen såå fin färg! Har ni förresten sett Zaras barnjackor? Jag DÖR så snygga!! Alla känns som typiska "Carro-jackor", vet precis hur jag skulle matcha allt.

Nu vill jag veta, finns det någon av mina läsare som handlar på barnavdelningen?

3 kommentarer:

  1. Nej det är inget fel att handla därifrån, jag handlar också kläder från barnavdelningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria28 september 2015 11:00

      Jaa men kläderna på barnavdelningen är det ju egentligen inget fel på, nuförtiden ser barnkläderna precis lika ut som på damsidan, bara att numrorna är mindre :)

      Radera
  2. Hahaa, jag är 14 år och är kvar där med! Vissa damkläder kan se helt konstiga ut på mig så barnavdelningen är ett säkert val, trots att jag inte är helt kort. Ha det bra!

    SvaraRadera