31 oktober 2015

Taconight

Idag är det en slö lördag. Borde ta tag i läxorna men känner inte riktigt för det. Anna och Janina stack iallafall just hem, de sov över inatt! Vi hade bestämt redan inne i veckan att tjejgänget skulle ha tacokväll nu i helg och turligt nog hade alla passligt på fredagkvällen. Roligt att det blev av! Alla var samlade runt sju-tiden och då satt vi genast igång matlagningen. Alla blev tilldelade olika uppgifter så allting gick väldigt smidigt och vi var väldigt snabbt klara. Tacos/Tortillas måste ju vara den enklaste maträtten man kan laga. Bara att steka malettkött, hacka lite grönsaker, vips det är klart! Gott är det också. Förresten hur säger ni tacos? Jag uttalar det taaaacos, långvokal alltså, och mina vänner börjar alltid skratta när jag säger så. De säger tacccos med betoning på c:et (k-ljudet) men jag tycker det låter så himla svenskt. Hur som. För att sammanfatta kvällen - den var urtrevlig!

Nuuu ska jag endera ta tag i läxorna eller gå ut och fota outfit. Ingendera lockar speciellt mycket...
Jag är så stolt över guacamolen vi fick till, väääldigt god.

1 kommentar: