13 december 2015

LUCIA

GLAD LUCIA!

13:e december. Igår, mitt i mitt pluggande, var jag tvungen att hoppa i duschen, sen hoppa ur duschen, föna håret fort som attan, sminka mig ännu snabbare och locka håret snabbare än snabbast. Nå jag hann och det är huvudsaken. Två tredjedelar av luciatåget valde att stanna hemma (fy skäms på er! ;P) medans vi andra underhöll kommunens anställda på deras julfest. Och jaa, det blev minsann en underhållande julfest! När vi hade lussat klart och flera av oss hade halvt hoppat ur klänningarna gick brandalarmet (!). Då var det bara att springa ut med det man hade på sig, haha. Ingen brand dock, som tur, men lite spänning i vardagen skadar ju aldrig, heh. Bilden är inte från igår utan från i måndags (jepp, i måndags) när vi lussade för både högstadiet och gymnasiet. Vi ville att fransmännen skulle få uppleva en typisk skandinavisk tradition, därav det tidiga luciafirandet i PG. Fina Linn är årets lucia.

2 kommentarer:

  1. Hej! Måste bara få ställa en fråga som jag hoppas få svar på 🙏🏼 Var har du hittat dina underbart fina örhängen som du hade på Galan? Skall på julfest i helgen o letar med ljus o lykta efter ett par festliga örhängen o så kom jag över en vacker bild på dig från just Galan o fann mina dröm-fest-örhängen! 😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria16 december 2015 22:37

      Hallå hallå! Örhängena är från Glitter, fina va? Jag trivdes superbra med dem :D Hoppas bara de fortfarande finns i butik, vilket de säkert gör eftersom jag köpte dem för knappt en månad sen. :)

      Radera