28 december 2015

New makeup

Nytt och frääääscht smink. Det smink jag har i min sminklåda har jag haft äckligt länge så det var verkligen dags för nya produkter. Modebloggaren Sofia (klicka!) hade en tävling på sin blogg för ett tag sen och gissa vem som blev den lyckliga vinnaren - jaaaaag! *klappar händerna* Fick paketet på posten idag så jag har inte hunnit testa allt än, men kan absolut göra någon sorts recension sen. Isadora concealern och Max Factor ögonskuggan vann jag dock inte utan fick det i julklapp. Just nu är min hy inne i en period då den inte alls vill vara snäll mot mig så bäst vore om jag skippade att sminka mig ett tag framöver. Usch hela facet kliar, aj!

Nu då jag ändå pratar om smink... Imorse när vi satt runt frukostbordet vid fammos diskuterade vi smink. Det finns två typer av personer - de med dåligt självförtroende som använder smink för att gömma sig själv och vill skapa en snygg fasad. Ni vet såna personer som inte kan gå utanför dörren osminkad. Och visst, jag kan gott och väl erkänna jag VAR en av dem. Jag hade just börjat högstadiet och var extremt obekväm med hur mitt face såg ut. Mina födelsemärken störde jag mig mest på, därav det tjocka lagret foundation. Det blev som ett filter. Grupp nummer två är de som sminkar sig för att de tycker det är kul och får utlopp för sin kreativitet genom sminkning. Bara för att jag har svarta sotade ögon betyder det inte att jag är missnöjd med hur jag ser ut, nej för det stadiet har jag kommit över. Nu går jag helt utan problem nomakeup till skolan. Skönt att inte bry sig längre. Smink är kul! Många förknippar det tyvärr med dåligt självförtroende och det är synd att det ska vara på det viset. SMINK ÄR KONST!

11 kommentarer:

  1. hi this is bella from this website: http://www.aislestyle.se/ now we had a collaboration offer,are you interetsed to know details?
    if yes,plz contact my e-mail:garmentvogue@aislestyle.se

    SvaraRadera
  2. Håller med som du säger, smink är verkligen en konst också, kan säga jag använder det nu mest fö att pigga upp utseendet nu som då men skulle så vilja kunna sminka mig lika fint som dej tex :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria29 december 2015 23:44

      Nu när jag tänker efter finns det egentligen tre typer. Den tredje "gruppen" är just de som har ett bra självförtroende och kan vara osminkad hur bra som helst men att man ibland vill, just som du säger, pigga upp utseendet och känna sig lite mer...uppiffad! Jag menar, bara för att man applicerar concealer på de mörka ringarna under ögonen betyder det ju inte att man mår dåligt över sitt utseende. Och roligt du gillar mina sminkningar! :D

      Radera
  3. Jag har nästan hela mitt liv kämpat med problemhy och jag var också en av dem som inte ville gå ut utan smink. Men nu har självförtroendet gått upp och vem bryr sig om du har på dig smink eller inte? Jag slår vad om att 80% av människorna du möter inte ens vet om att du har concealer, foundation eller mascara på dig. Smink är verkligen konst och det är också så väldigt personligt eftersom alla ser olika ut fastän teknikerna och produkterna är samma. :)

    SvaraRadera
  4. Dehär hör int ti inläggi men ja har nyligen köpt ett par vita drdenim (midje)byxor och jag vet int hur ja ska matcha med dem som va ja ska ha på mig för tröjja liksom, sku va jättekul ifall du gjorde ett sånt inlägg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria3 januari 2016 22:58

      Lite sen här, ursäkta!

      Härligt med nya vita Drdenim, jag själv är i behov av ett par nya vita byxor. Speciellt nu till våren. :) Hur man matchar plagg handlar i grund och botten om hur ens stil ser ut. Jag själv skulle ha en beige eller grå tunika eller stickadtröja som man skulle addera några tunna smycken till. Då är du riktigt inne i vår! Less is more helt enkelt. Sen om man gillar färg kan man ju alltid bära det. Mera färg åt folket! Så himla tråkigt när alla bär svart och nuförtiden... Men som sagt, lägg på dig det som DU trivs i, det är huvudsaken :D

      Radera
  5. Svar
    1. Carolinahannamaria3 januari 2016 22:52

      Roligt du gillar! :D

      Radera
  6. Isadoras nagellack är superbra tycker jag. :) Och bara för att man trivs bättre med att vara sminkad så betyder ju inte det att man inte tycker om sitt utseende . Smink gör ju också att man framhäver sitt ansikte och sina drag. :)

    SvaraRadera
  7. Jeeij vad kul att produkterna hittat fram ;) Och superbra text med många bra poäng, kan inget annat än hålla med !:)

    SvaraRadera