5 december 2015

Självständighetsbal

Jag var tydligen jätteglad :D

Värden för kvällen var elevkårens ordförande Alexander. 

 Lukas Djupsjöbacka och hans band hade hand om musiken.

 En stress-selfie strax före dörrarna öppnades. Jag hade sju minuter på mig att fixa håret så det blev som det blev.

 Jag tror de franska utbyteseleverna hade roligaste av alla!

David & Victoria Beckham! Haha... 

Balens kung och drottning kröntes!

...Och nu är allt slit över. Pjuh haha! Som en del av er vet är jag med i elevkåren och har alltså varit med och arrangerat balen. Det har varit ett sant nöje att jobba ihop med resten av elevkåren och teamworket har varit på topp, men jag kan ju inte låta bli att nämna att vi har haft en hel del motgångar med i princip allt. Det mesta fick vi fixat men det var många saker som uteblev vilket var jättesynd eftersom det skulle ha blivit ännu bättre bal. Men men, vad kan man när butikerna inte säljer alla grejer vi var ute efter?

Nåå det blev bra ändå! Eller vad säger ni som var där? Hade ni roligt? :D Åtminstone jag hade en toppen kväll! Även fast jag mest fungerade som "funktionär" så hann jag shejka loss riktigt ordentligt. Vi började kvällen med välkomstdrink (bål) och lite mingel, sen var det dags för middag (skinkpaj och tacopaj som vi i elevkåren + frivilliga bakat, det var inte lite vi hade bakat kan jag säga) och efterrätt. Jag och Lovisa serverade efterrätterna till bords, så vi fick verkligen känna på hur jobbet som servitris är. Sedan blev det dans för hela slanten! Man märkte att alla var såå taggade och hade sjukt kul. Bandet var super så det kunde inte bli bättre. Jag tror alla kan intyga om att de dansade tills svetten rann (ps. bär inte free bra om ni ska dansa, det slutar inte bra hahah). Så kul också att t.o.m lärarna vickade på höfterna! Festen avslutades med att alla dansade till macarena - sån feelis alltså!! 

TUSEN TACK allihopa för en fin kväll. Nu laddar vi om inför nästa år! ;)

3 kommentarer:

  1. vem blev balens kung & drottning? (:

    SvaraRadera
  2. varifrån är klänningen? och hur mycket kostade den? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria6 december 2015 22:25

      Den är från Vbridal, ett kinesiskt företag. Bläddra några inlägg neråt kan du läsa lite mer om klänningen :) Den var ju dock i det dyrare laget...

      Radera