4 januari 2016

Back to reality

Så var det åter måndag och tillbaka till vardagen. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Kanske ändå det sistnämnda. Jag har dragit igång min sista fulla period för detta läseår vilket känns gött men jag kommer antagligen vara hemskt utmattad när vi närmar oss sportlovet och periodbyte. Kemi, rella, samhällslära, finska, tyska (med mamsen...) och engelska står på schemat. Ganska ok ändå.

Klockan är redan halv elva och här sitter jag och skriver. Aijja baijja. Får skylla på all hockeynervositet. JISSES vilken pärs det var att kolla FIN-SE matchen. Hu-hu jag satt som på nålar! Jag var beredd på förlust (man vågar ju inte hoppas på något annat när det är självaste grannlandet vi möter) men när Kalapudas gjorde det avgörande målet kom hoppet smygandes tillbaka. Ni som följt mig en längre tid vet vilken hockeyfantast jag är, så imorgon ska finalmatchen tittas med flera vänner och massa gott. Vårt resonemang är att bästa sättet att lugna nerverna, det är att äta. Haha ;)

Tidig väckning imorgon, börjar åtta. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar