25 januari 2016

Book tip - Girl online

BOKTIPS! Något jag tycker är väldigt avslappnande är att läsa böcker. Jag har dock kommit till den slutsatsen att det är bästa att inte påbörja en ny bok under vardagar, speciellt inte under provveckorna. Jag blir så fast! Samma sak med serier. Det går inte att slita sig! Superfarligt ju... Girl Online har jag velat läsa ett tag nu så när jag såg att båda böckerna fanns i Annas bokhylla nappade jag åt mig dem direkt.

Böckerna är fenomenala! En typisk flickig roman. Ni vet, en cheesy kärlekshistoria. Dem har allt jag vill att en bok ska innehålla. Zoe, även känd som YouTubern Zoella, är ju ingen (missförstå mig inte nu) riktig författare så boken kanske inte är skriven på bästa sätt men äh det tänkte jag inte alls på. Det är nog endast moddelärarna som gör det, hehe. Slutet i andra boken är jag inte helt nöjd över, blev faktiskt lite besviken. Tycker faktiskt hon kunde ha skrivit åtminstone fem sidor till för att få ett perfekt avslut. Nu lämnade det så mitt i... Hatar såna avslut. Förresten, tvåan läste jag på engelska. Faktiskt första boken jag plöjer igenom som är på ett annat språk än mitt modersmål. Trodde det skulle vara en utmaning men det visade sig att det inte alls hade någon betydelse att läsa på engelska, det gick lika smidigt ändå. Så guys, våga läsa böcker på engelskaaa!

★ ★ ★ ★ ★
Girl Online får 5 av 5 stjärnor av Carolinahannamaria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar