30 januari 2016

Saturday chill

Säker stil - Skriven av journalisten Ebba Kleberg Von Sydow & modeprofilen Emilia de Poret.

En lördag i lathetens tecken. Just the way I like it, hehe. Startade morgonen med några avsnitt Keeping up with the Kardashian (tog igen sista säsongen som jag helt och hållet missat, fråga inte hur man kan göra det), gjorde sen lite skolarbete, gick ut för att få en nypa luft, åt lunch och nu som bäst läser jag boken Säker stil. Hade suktat efter den i flera månader före jul, så när jag fick boken till julklapp blev jag jätteglad. Ebba Kleberg von Sydow och Emilia de Poret är två verkligen inspirerande kvinnor. De har stenkoll på hur den perfekta basgarderoben ska se ut. Jag själv äger knappt några basplagg och har även börjat känna att hälften av kläderna i min garderob inte riktigt känns som jag längre, därför är boken extra bra att läsa nu när jag vill förnya garderoben. Vet ni om att Ebba och Emilia också driven en Säker stil podd? Den ska ni lyssna på om ni gillar mode och stil lika mycket som jag gör. Här hittar ni den.

Nu ska jag sminka mig lite smått och dra på mig finare kläder. Viktigt att ha säker stil när man är värdinnan ikväll. ;) Det vankas nämligen födelsedagskaffe (utan kaffe haha, undrar om jag någonsin kommer lära mig tycka om kaffe) för stadsbruttorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar