14 mars 2016

Allegiant

Hej!

Ikväll tog jag en paus i mitt läxläsande och gick på bio. Jenna frågade tidigare idag om någon ville hänga med och jag och Bella svarade med ett glatt ja! Även Anna joinade oss. Att gå på bio en måndag hör ju inte till vanligheterna men alltså, vilken vardagslyx må jag säga! Filmen som visades var Allegiant, fortsättning på Divergent och Insurgent. Det är inte riktigt min typ av film (har aldrig förstått mig på fantasy-aktiga filmer) men det är något med denna triologi som jag gillar. Trean var dock sämre än ettan och tvåan. Den var så...hur ska jag förklara...råddig på något sätt? Jag noterade även det tydliga budskapet i filmen - om vi fortsätter att dela in människorna i grupper runt om i världen slutar allt med krig, alla måste enas. Filmen får 3/5 men är absolut sevärd!
Vi-vill-inte-vara-med-på-bild-smile

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar