4 mars 2016

Hemma från Dubai

Tre instabilder från resan. Jag fullkomligt älskar alla skyskrapor! På första bilden är vi uppe i Burj Khalifa. DET var mäktigt.

Hemma! Det var sådär lagom deprimerande att komma hem till snön, kylan och framförallt detta lugn här på landsbygden efter en vecka i storstan. Hemresan började klockan tre inatt så nu är man sådär lagom mörbultad. Flygresan mellan Dubai och Helsingfors tar ca. 6h och jag sov ungefär 4h så det gick snabbt. Vaknade mitt i värsta turbulensen men det var inte så farligt. Ni som har flygrädsla, usch vad jobbigt det måste vara. Att sitta på helspänn hela tiden är inte kul. Alltså visst, under de senaste åren har plan efter plan efter plan störtat men jag antar jag förträngt allt jag läst. Händer det så händer det liksom. Nej usch nu låter jag ju lite väääl deppad haha.

Resväskan är uppackad och alla smutsiga kläder har åkt i tvättkorgen. Jag hatar när väskor lämnar ouppackade (min syster verkar dock ha en annan åsikt, om hon skulle få bestämma skulle väskan ligga där i hörnet ännu ett år framöver) så det första jag gjorde var att packa upp. Skönt att ha det överstökat. Nu ska jag gå igenom alla bilder från resan. Jag låg ju inne på hotellrummet i feber de två första dagarna och resten av veckan var jag så slapp att jag inte orkade fokusera på att fota, men lite bilder har jag nog att bjussa på. Promise!

Hörs mera imorgon! Anna och Janina anländer vilken minut som helst. Jag ska berätta lite om resan och så ska jag få höra vad de har sysslat med under sportlovsveckan. Vad har fina ni gjort? Varit på slalomresa i norr eller har ni flytt, som oss, till varmare breddgrader?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar