27 april 2016

Mittwoch

Pjäsen vi tog del av vid Campus Allegro i eftermiddags.

Hallo! Wie geht's? Haha jaa det gäller att börja plocka fram mina tyska kunskaper sådär sakta men säkert. Om bara åtta dagar kommer tyskarna. Jag är sjukt nervös (ja men vem är nu inte det när en främmande kille ska bo hos en? haha). Men kul kommer det såklart att bli!

Min onsdag har bestått av skola, teaterbesök, läxläsning och möte. Hela gymnasiet hoppade på bussen och åkte iväg till stan för att ta del av Acts of goodness i Campus Allegro. Pjäsen är baserad på sanna berättelser. Människor runt om hela världen har berättat sina unika historier. Historier där de hjälpt en medmänniska eller själva har fått hjälp av en total främling. Fint budskap med tanke på flyktingströmmarna 2015/2016. Dock blev jag många gånger förvirrad och huvudet hängde inte riktigt med i svängarna. Men det kanske bara var jag som var trött i skallen efter en tre veckors lång provvecka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar