5 april 2016

Pluggkväll vid Friends&Brgrs

Hemma efter en fullspäckad kväll! Halv sex stack jag iväg på terminens sista danslektion (stort tack till vår energiska danslärare Julia som orkat med oss, även i de stunder när alla har varit nära att ge upp). En timme senare rusade jag hem, bytte om, packade väskan och åkte in till stan för att plugga med Jenna (klicka!), Lovisa, Elli, Abba och Heidi. 

Provveckan kickar igång kommande måndag (suck...), ett av proven som ska skrivas är hissa - ett ämne som är superintressant men vem, alltså VEM, har en hjärna som är utvecklad på det viset att den kommer ihåg varenda minsta lilla detalj. I-n-g-e-n stavas det. Vår lärare har inga färdiga anteckningar som vi får skriva av vilket är väldigt synd, jag själv blir oerhört omotiverad att lära mig om jag inte får på papper hur saker hör ihop och vad som är viktigt. Som tur är jag inte ensam om det problemet. Jag och tjejerna jag nämnde bestämde oss för att hjälpas åt att sammanfatta första världskriget, andra världskriget, mellankrigstiden, kalla kriget, förintelsen, Versaillesfreden osv... Och om det blev bra! Tror bestämt vi alla höjde våra provvitsord med ett steg redan nu ;)

Klockan är mycket, men det gör inget, för jag är liksom ledig imorgooon. Yee!
Bilden beskriver kvällen så bra. Heidi med sina förvånade ansiktsuttryck, Elli med sina visa idéer och Lovisa som var sådär allmänt glad haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar