5 maj 2016

Favourites in ESC 2016

FRANKRIKE

Frankrike levererar! Det var år och dar sedan vi fick ta del av ett bra bidrag från Frankrike, men nu ÄNTLIGEN fick dom till det. Låten sätter sig genast och är en riktig glädjespridare. Jag vill bara hoppar upp ur soffan och dansa! DÅ är det minsann bra. Versen sjungs på franska och refrängen på engelska. I vanliga fall skulle jag tycka det var ett big no no men nu kan jag inget annat än att gilla. Det känns så självklart. "Juuu-uuu-uu..."

SVERIGE

Sverige är ju Sverige. Och ni ba ööhh vad menar hon? Jo Sverige gör en aldrig besviken. År efter år leverar de hit efter hit. Så ja, i år blev jag heller inte besviken. Kanske inte tillräcklig för att vinna ESC (dessutom känns det liiite omöjligt att gå och vinna två år på raken) eftersom det krävs mer än en bra låt och en fin röst. Man måste verkligen bjuda på en cool show och det tror jag tyvärr han inte kommer göra. Men men, klart vi gillar Frans ändå. ;)

AUSTRALIEN

Och här är vinnaren! Alltså hon MÅSTE vinna. Eurovision Song Contest 2016 är balladernas år och framförs främst av kvinnor och därför är det extremt viktigt att sticka ut ur mängden om man ska ha chans att kamma hem vinsten. Och det har Australien verkligen lyckats med! Jag får en riktig WOW-känsla. Låten spelas på repeat både i högtalarna och i huvudet. Familjemedlemmarna börjar bli lite irriterade vid det här laget...

___________________________________________


Blev inspirerad av Anna-Lena (klicka!) på Sevendays till detta inlägg. Roligt nog hade vi samma favoriter. Vem hejar ni på?

2 kommentarer:

  1. Jag gillar också dessa bidrag! :) Och jag tror och hoppas också på Australien i år, ska bli spännande att se hur hon är live!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria5 maj 2016 21:16

      Jaa det spelar också väldigt stor roll. Men om jag känner Australien rätt så kommer det bli ett helt amazing nummer ;)

      Radera