22 juni 2016

22.6.2016

Onsdag - endast en dag kvar i jobbet innan långhelg. Härligt! En vecka återstår och jag kunde inte vara mer happy. Man blir himla sjuk i kroppen av att städa dagarna i ända. Hatten av åt er som städar på fulltid. Jag hade gett upp efter en månad eller så. Dock är det väldans mysigt att städa bland åldringar. :)

Efter dagens jobbpass åkte zombien (jag) och resten av familjen ut till villan för att fira mommo som fyller år idag. Även min fina vän Manda gör det - grattis! Mommo hade kokat ihop sin paradrätt, ris- och kycklinggryta. Det kan liksom aldrig bli fel. Vi fick skynda oss lite med maten för att hänga med redan från avspark i Island-Österrike matchen. Jag hejade självklart på Island. Jag vet inte men det är något med det laget/landet som gör att jag känner mig så... hemma? Att vi finländare och isländare är lite lika. Eller är det bara jag? Nåja, superspännande match med många rysare. När det återstod någon minut kvar fick favoritlaget det avgörande målet. Yey! Var lika nervös under hela matchen som jag brukar vara när jag kollar hockey. Sen när har jag blivit intresserad av fotboll?

Vi behövde lufta av oss efter matchen så vi drog med oss mommo på en tur med fyrhjulingen. Hon var en räddhare som vanligt ;) Själv har jag ännu inte lärt mig att köra men ska ta tag i den saken senare i sommar. Jag menar, hur svårt kan det vara? Har jag moppe-kort klarar jag väl detta fordon också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar