10 juni 2016

Fiskets natt

God natt haha. Klockan är halv tre och jag borde ligga och sova vid det här laget. Tanken var att jag inte skulle hitta på något ikväll eftersom jag var så himmelens trött efter första veckan på sommarjobbet (städar en skola, sååå jobbigt, min rygg och nacke är helt kaputt nu) men i sista sekund tänkte jag varför inte. Hade jag suttit inne en till kväll ensam på mitt rum hade jag typ ruttnat sönder.

Den årliga tillställningen i grannbyn, Fiskets natt, hölls ikväll/inatt. Inte mycket folk ute men roligt nog träffade jag på många gamla bekantskaper. Jättetrevligt. Och att det är ljust ute natten lång måste ju vara det bästa med Finland. Så att lite sommarfeelis fick man, även fast temperaturen låg på sex grader... Trodde jag skulle övergå från människa till isbit när jag satt på moppen påväg hem. #typicalfinnishsummer
Spanar efter fisk ;)  Hehe nå nä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar