25 juni 2016

Midsummer 2016






Gäääsp... Vaknade halv 12 (!) och insåg att halva dagen gått i spillo. Panik! Morgonmänniska här hej. Då var det bara att stiga upp och dra med mig de andra slöfockarna på morgonmål. Trodde vi skulle vakna upp till ett regnigt Vexala men icke sa nicke, inget regn här inte. Senare idag har det förstås öst ner om vartannat men nu är det endast dimma ute på havet. Mysväder.

Jag och mina kompisar började gårkvällens midsommarfirande med att binda fina kransar. Det är en tradition som har hängt med, för min egen del iallafall, sedan jag var pytteliten. Jag minns när jag och gammelmormor begav oss ut tidigt på morgonen för att plocka blommor till kransarna i sällskap av hundratusentals krankar. Saknar <3  Tillbaka till våra kransar - lyckades inte vi väldigt bra i år? Snyggt med rosorna i. Efter en obligatiorisk photoshoot i våra fina huvudbonader var det dags för matlagning. Jag är grillmästaren i detta gäng så min uppgift var att grilla biffarna. Jag vet inte, men grillen här vid villan måste ju ha en förbannelse över sig. Jag brände mig hela tiden och jag fick så mycket rök i ögonen att det sved i dem resten av kvällen. Hädanefter kommer jag aldrig befinna mig i närheten av den grillen. Maten blev i varje fall otroooligt god. Godaste middagen jag ätit på länge, faktiskt. Den kalla potatissalladen var verkligen något extra. Resten av midsommarafton satt vi och snackade, åt Ernst midsommartårta, blickade ut över spegellugna Östersjön, tog en tur med fyrhjulingen, klubbade x-antal krankar och hade det allmänt bra i den ljusa sommarnatten.

Vore det inte härligt med sommar för evigt?

2 kommentarer:

  1. ÅÅh vilka härliga bilder, fina bruttor också för den delen :)

    SvaraRadera