1 juni 2016

Provveckan är över

Two days left, then - summerbreak!  *happy Carro*

Kvart före elva överräckte jag skolårets sista prov till min lärare. Ja det vill säga om jag blir godkänd i alla ämnen. Men det tror jag nog, tyskan gick bättre än förväntat och franskan fick jag ändå ett hyfsat gott vitsord i. Nu väntar jag bara på resultatet i biologi. Tror det blir en 8, för helt katastrofalt kändes det inte. Och bara två dagar kvar i skolan. VART tog ettan vägen? Jag som trodde att tiden bröjade gå långsammare ju äldre man blev, men nej nej, tvärtom.

Nog om skolan. Sitter nu som bäst på nya terrassen här vid villan och njuter av den underbara värmeböljan. Det är så varmt att jag rentav svettas i min playsuit (bild ovan - playsuiten är köpt på fjolårets sommarrea och finns därmed inte till försäljning längre). Jobbigt kan vissa tycka, inkluderar mig, men just idag är värme sådär perfekt. Lite windig und sonnig, me like! Det bruna lager man brukar kalla bränna existerar likväl inte på min kropp. Men det är kanske bara bra om jag håller mig borta från solen så länge som möjligt. Jag har ju en tendens att steka mig till ett krispigt bacon.

Okej, tack och hej från mej! Hehe nä men lika bra att ta farväl för en längre tid, man vet aldrig hur lång tid det tar mellan inläggen nuförtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar