23 juli 2016

Hästöskata

Lunch with my family at a restaurant in the archipelago

Kolla vilken nice lunch jag åt idag! Vi försöker åtminstone en gång varje sommar pallra oss iväg och käka endera lunch eller middag på Hästöskatan. Vanligtvis kör jag på en Skataburgare men efter att ha levt på burgare/grillkött i Tyskland och sen dess kände jag för något mera...färscht? För lax känns ju väldigt somrigt och lite "lättare" än grillbiffen. Föstår ni hur jag tänker? Jaja, ni behöver inte, jag är iallafall mätt som tusan!

Nu ska jag fixa till mig och dra till stan på sista Jakobsdagar-dagen. Det brukar alltid vara mest folk på lördag men jag tror verkligen inte att folkmängden kommer vara lika stor i år som förra året när KAJ stod för kvällsprogrammet. Gårkvällen var rätt tråkig och jag gissar kvällen kommer inte vara speciellt rolig den heller. Det festas mera idag än igår om vi säger så... Usch vad jag låter opepp men helt ärligt hade det varit nice att sitta inne och sova bort hela kvällen. Vilken tråkig människa jag är haha. Ha en fin kväll min vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar