19 augusti 2016

Wochenende

Men halloj du efterlängtade fredag!

Att helgerna på en gång förvandlas till heliga och dyrbara dagar när skolan sätter igång måste man ju ändå bara gilla. Skolstarten gick smidigt och jag själv har kommit in i rutinerna igen. Inte svårt att gå och lägga sig, ingen olust att laga de förbenade läxorna, motivationen är (ännu) på topp... jag är igång helt enkelt! Men jag antar att om ett par månader kommer jag läsa detta och inse hur dum i huvudet jag var. Detta år har jag dock ett luftigare schema med många håltimmar och det är jag mycket lättad över. Fullperioderna förra året var verkligen tuffa.

Hörni första skolveckan avklarad! Yeee! Idag hade jag dessutom en hemskt chill skoldag med två håltimmar, en timme konst och sen avslutade vi med en lektion engelska. Jag och meine Familie (nä jag måste sluta tala tyska nu, det har gått så långt att jag bara skriver meddelanden på tyska åt mina vänner som knappt vet vad "Guten Tag" betyder, så de är alltid tvungna att googla mina medd haha) åkte direkt efter die Schule (nä nu räcker det, blir störd på mig själv) till Strandis för att äta middag. Jag körde endast på en god förrätt med räkor, lax och sallad (bild). Så fräscht jämfört med hamburgare eller pizza. Jaja, slut pratat, här ska lyssnas på poddddddd!
Den obligatoriska "Sale-rejso" man gör i PG på fredagar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar