11 september 2016

En weekend i Pargas

Ni som följer mig på andra sociala medier vet ju redan att jag har spenderat helgen på annan ort, men jag kan vara snäll och dra en liten kortis åt er andra också. :) Kusin Rebecka gick och blev myndig i onsdags (!) och eftersom vi inte hade hälsat på dem där nere i söder på år och dagar bestämde vi oss för att bila ner nu i helgen. Igår firades Beckis med den mumsigaste tårtan ever - Maxmo chokladkaka - och senare på kvällen blev det middag på en mysig restaurangbåt i Nagu. Nagu är en ö i Åbo skärgård och detta är andra gången jag besöker stället. Har ni vägarna förbi tycker jag definitivt ni ska hoppa på färja för en visit. Naturen och alla stora båtar är redan en upplevelse i sig.

Men nu är vi tillbaka i Österbotten! Bilresan hem var otroligt lång och tråkig. Hade tänkt avverka så många läxor som möjligt, det fanns ju all tid i världen, men jag insåg snabbt att det här med att läsa och skriva under en guppig bilfärd gör mig hemskt illamående.

Med det sagt säger jag god natt! Är för trött för att formulera mig vettigt i skrift. Ber så hemskt mycket om ursäkt redan nu för tråkig och omotiverad text, men så blir det ibland. Hoppas allesammans har haft en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar