17 september 2016

Uppdatering kring hösten


I skrivande stund sitter jag med en uppslagen filosofibok framför mig. Den största fruktan i första perioden har nog varit (ÄR) filosofin. Efter att ha plöjt igenom de första 40 sidorna och maaassa dropbox-filer känner jag mig, otroligt nog, inte det minsta klokare. Krångligt att ens försöka förstå texten i boken när jag endast fattar hälften av orden som används. Så att, det blir nog ingen filosof av mig.

Veckorna rullar på. Två prov kommande vecka (filosofi och matte - mardrömmen!), två följande och ännu två prov veckan efter. När det väl har lugnat ner sig med proven återhämtar jag mig några dagar innan jag sen måste packa resväskan, för då drar jag till älskade Deutschland (!). Härligt med en resa söderut under mörka och kyliga hösten. Även fast Tyskland inte ligger så långt i från oss är det ändå relativt stora temperaturskillnader.

...och när vi anländer hem till tämligen kalla Finland har vi fyra dagar i skolan, sen helg och därefter två dagar prao (VAR ska jag spendera mina praodagar? i nian var jag hos klädbutiken Wautsi och bildbolaget Du&Vi. Denna gång ska vi helst välja andra praoplatser än dem vi tillbringade veckan hos för tre år sedan. Problemet är ju bara att det finns inga företag i lilla Jeppis som intresserar mig. Jag och en kompis var så sugna på att åka till Sverige för att utföra prao:n där, men det beviljades inte från skolan och det suger) och resten av veckan höstlooov. Låter det inte lite för bra?

Jaa och så ska vi börja ta tag i förberedelserna kring balen som vårt gymnasium ordnar. Några saker är redan avbockade på listan, så skönt. Det största problemet är väl kanske vad man ska ha på sig, hehe. Såg dessutom häromdagen att temat för årets blogg-gala (ni ba neeeej nu börjar hon tjata om den där jädrans galan igen haha) avslöjades. Temat är black and white, vilket är ganska tråkigt eftersom jag inte gillar kombinationen svart och vitt. Det kan lätt bli väldigt fantasilöst och opersonligt. Meeen jag har hittat en klänning som skulle kunna funka, den känns ändå lite Carro fast den är svart och vit, och samtidigt andas den pikupikupikuliiite bal.

Det var allt jag hade att komma med denna gång. Hoppas ni mår bra, tschüs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar