22 oktober 2016

Autumn outfit #1

Hat - H&M // Top - H&M // Pants - H&M // Cardigan - Gina Tricot // Bag - ? // Shoes - Zara // Rings - H&M // Bracelets - Glitter


Ny outfit! Såhär har jag dock inte sett ut idag. Detta fotade vi före resan men har helt enkelt inte haft tid att gå igenom bilderna - men nu så! Btw, om ni skymtar något glänsande på tänderna kan jag meddela att det är min nya tandställning. Yup, here we go again. Det är alltså inte en tågräls som jag hade förra året, utan en normal en med ett par öglor på baktänderna. Jag skulle dock vilja ha tillbaka rälsen. Varför? Jo jag är otroligt besviken på resultatet. Tänderna har börjat röra sig tillbaka och ser inte raka ut längre. Så tråkigt, jag som kämpat med tandställning efter tandställning, dragit ut tand efter tand. Uppgiften den nuvarande tandställningen har är att försöka bredda min mun (eller nä, det måste ju vara typ mitt leende? den kan ju inte bredda min mun... eller?). Fick faktiskt första tandställningen för cirka tre veckor sedan men den passade inte min mun, vilket resulterade i att jag inte kunde säga "R" och "S" och allt jag sa blev ett ända sludder. Det var så illa att jag var tvungen att gå till tandläkaren dagen före Tysklandsresan och ta ut den. Jag ville ju inte komma till Tyskland och presentera mig som "Cajolina Fojsman" haha.

Ok detta måste ju vara den mest onödiga text jag någonsin skrivit. 

8 kommentarer:

  1. Fina bilder och snygg outfit! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria14 oktober 2016 22:41

      Men tack snälla! Roligt att höra! :D

      Radera
  2. Svar
    1. Carolinahannamaria14 oktober 2016 22:41

      Tack Ida! :D

      Radera
  3. I know the feeling! Har haft 3 olika tandställningar, men de åker bara tillbaka. Speciellt nu när jag har fått visdomständerna... Funderar nu på om jag ska dra ut visdomständerna, men tandläkaren sa att det oberoende inte skulle hjälpa mina tänder eftersom jag har naturligt trångt och det kommer inte hjälpa mot det. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria22 oktober 2016 23:08

      Jamen det känns så surt att tänderna fortfarande är sneda fastän jag har haft fem olika tandställningar genom åren. Då vill man ju faktiskt att tänderna ska vara så raka som möjligt. Blir gaaalen! Har samma problem som dig. Min käke är alldeles för liten och alla mina tänder får inte plats, så de vill tydligen klumpa ihop sig till en ända klump. Man ba yessss, niceeee... -.-

      Radera
  4. Jag förstår känslan precis! Har haft alla tandställningar man kan ha typ, även räls två gånger och fortfarande är jag inte helt nöjd. Hur som helst, härlig outfit och fina bilder! Önskar dig lycka till i bloggalan, nominerade precis dig :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria29 oktober 2016 09:28

      Nej två stycken till och med, uschdå. Fast dina tänder är ju verkligen såå raka och fina, du kanske inte ser det själv men enligt mig är dom det ;)

      Så roligt att du gjorde det! Tack ska du ha, betyder otroligt mycket! Jag valde dock att inte be mina läsare att nominera mig i år för kände att jag inte satsat tillräckligt mycket på bloggen för att förtjäna en nominering, meeen jag blir otroligt glad ändå. Tack tack! <3

      Ps. Nominerade dig också ;)

      Radera