22 oktober 2016

DEUTSCHLAND

Nå nu hörni. ÄNTLIGEN hade jag tid att sätta mig ner och gå igenom alla bilder! Detta är kanske en femtedel av alla bilder/videor som togs under veckan men hade aldrig pallat (note to myself: måste sluta använda det ordet) att redigera dem, göra collage och posta det här. Det kanske verkar superenkelt men tro mig, det har tagit mig flera timmar - flera DAGAR - att blir färdig.

Ni vet hur det är när man kommit från en resa och varje sekund har varit helt fantastisk, då det är intill omöjligt att beskriva hur rolig resan var verbalt. Känner man att bilderna rentav inte bevisar roligheterna, ja då har man haft det förträffligt. För så var det för mig, väl hemma frågade alla hur vistelsen var och vad vi gjorde, men gång på gång känner jag att det är lönlöst att ens börja berätta eftersom jag ändå inte skulle få fram allt jag vill säga.

Så, ja. Jag vet inte hur jag ska utrycka mig. Det var helt FANTASTISKT, HÄRLIGT, GIVANDE och URROLIGT. Som jag nämnde tidigare bodde jag hos världens härligaste familj och jag trivdes som fisken i vattnet hos dem. Jag har träffat så många nya härliga bekantskaper under båda vistelserna i Deutschland att jag hoppas innerligt att vi åker dit igen och hälsar på alla. Eller att de besöker oss här igen. Min värdfamilj pratade faktiskt om att komma hit till ruggiga Finland och jag håller tummar och tår att det blir av. :D

Värst av allt var ju att vi inte hann säga hejdå åt alla. Tåget kom från ingenstans och jag hann ge en hejdå-kram åt fem stycken. Man ba jahapp, thanks a lot -.- 

Ni som får chansen att ta del av ett utbyte ska definitivt göra det. Man lär inte bara känna en annan kultur, nej, det bästa av allt är att man får vänner för livet. ♥ 

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Carolinahannamaria22 oktober 2016 23:00

      Men tack Amanda! :D Förstår dock inte varför vissa av bilderna blev så himla suddiga i collaget... -.-

      Radera
  2. Kan du göra ett inlägg där du tipsar om festskor utan klack eller andra skor som passar vid finare tillfällen? Liksom nåt annat än höga klackar och ballerinas?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria26 oktober 2016 21:46

      Absolut! Ska tips om lite balklänningar också tänkte jag :) men det blir först till helgen!

      Radera
  3. Åh vilka härliga bilder, ni ser ut att ha haft det såå bra! ;D Tyskland måste ju påriktigt vara ett av de finaste länderna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria29 oktober 2016 08:01

      Tack Martina! :D Ja visst hade vi det, kommer aldrig glömma denna resa, så rolig på alla sätt och vis!

      Radera