28 oktober 2016

Jakob Center


HALLELUJA! ÄNTLIGEN! 

Som jag har väntat på detta! Ja inte bara jag, utan hela stan. Jag har i flera månader, flera år, traskat på Jakobstads gågata och jämrat mig över att allt bara förfaller i denna stad. Att utbudet bara krymper och krymper. Helt dött överallt. Att sedan få se en stor färsch byggnad mitt i centrum sakta men säkert byggas upp är för oss Jeppisbor (ja nu är jag ju ingen "äkta" jeppisbo, fast som barn bodde jag i stan så jag räknas väl som "halv äkta" då, haha) otroligt häftigt. Så stort. Så mäktigt.

Eftersom jag satt i skolbänken igår när invigningen ägde rum åkte jag med familjen dit ikväll istället. Väl där sprang jag in i Anna och Palmen. Himla kul. Passade på att hjälpa Anna med shoppingen (älskar vara personal stylist) och sen hann vi sätta oss ner, fem minuter före stängning, på Roberts Coffee för en iste. Måste gå tillbaka dit, så myyyysigt! Nytt favoritcafé.

Tror jag började gilla lilla Jakobstad lite mer efter ikväll...

4 kommentarer:

  1. Såg så kul ut på öppningen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa verkligen! Skulle så gärna velat gå :) Dock var det skönt att slippa all trängsel ;)

      Radera
  2. Men va härligt de ser ut! Så snytt o fräscht :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria31 oktober 2016 15:50

      Det är SÅ fräscht! Tror bestämt det tar priset som Finlands snyggaste H&M ;)

      Radera