14 november 2016

Ett enda firande

Hej vänner!

Som rubriken lyder har helgen bestått av både farsdagsfirande och kalas. Min bestie Anna, som gick och blev myndig igår (?!?!?!?!?!), har jag umgåtts med helgen lång. I fredags hade vi här hemma hos mig sleepover-party med girlsen (skulle kanske inte kalla det party när två av oss somnade redan tolv) åt Anna. Supermysigt! Lördagsmorgon käkade vi god brunch. Trodde jag var lika begåvad som min tyska utbyteselev på att göra omelett, men allt resulterade i en smaklös brun äggröra. Nå nä, så dålig var den inte. Övning ger färdighet. I lördags fortsatte vi med en födelsedags-photoshoot och i söndags firade vi pappa, faffa och moffa, plus Anna. Från ett bullabord till ett annat.

Satt vid köksbordet och gjorde läxorna två-tiden idag. Hörde någon bulta på dörren, jag öppnade. Där står Anna med världens bredaste leende och utropar orden "JAG KLARA DE!!!". Jag kollar sedan bakom henne och ser bilen parkerad på vår gård. Hur hamnade vi här, här i 18-års åldern? Helt sjukt är det var det är. Minns ännu när vi var tio och fantiserade; "tänk när vi har mopo... tänk när vi har bil...", det var så hiskelit långt borta.
Snart är det min tur!! Inte länge kvar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar