26 november 2016

Lillajul

~  Trevlig lillajul vänner!  ~
Gästerna har precis åkt hem och jag har placerat mig i sängen för att läsa boken Missdåd. Mys! Vad man har att bedömma utifrån bilderna (och förlåt för de kassa mobilbilderna, min kamera har så gott som gett upp och levererar bara gryninga och suddiga bilder nuförtiden...) har kvällen överlag varit väldigt mysig. Vi hade mommo, moffa, fammo och faffa över för att äta den tradionsenliga risgrynsgröten med tilltugg. Jag själv är inte alls förtjust i gröt (jag har jättesvårt för både konsistensen och den söta smaken) så jag levde på bröd och laxröra istället. Gott det också! Lillajultomten hade även varit här med några paket och jag fick ett par bruna läderhandskar. Kommer vara perfekt när jag ska köra bil i vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar