22 december 2016

Julbak

Allt julbakande håller på att driva mig till vansinne. Med jämna mellanrum skyfflar mamma saker in i ugnen, ja senast idag åkte en plåt lussebullar (bullarna dock gjorda av syster) in i ugnen. Mellan varven ska kylskåpet också städas och vessorna tvättas. Varje vrå skiner som presidentsviten i Burj Al Arab. Okej, jag överdriver en aning, för mycket bakas det inte hos Familjen Forsman och skinande rent är det inte (jag tror bestämt ett andra världskriget har ägt rum i min garderob). Är bara så less på stressen som tyckts driva alla människor till vansinne nu i juletid. Pressen att baka alla möjliga bakverk är hög. Mamma tyckte vi borde baka ännu mer och nästa uppdrag delades ut åt mig. Bara att kavla upp ärmarna och lyda antar jag.

Lussebullarna var INTE goda. Det var bokstavligen år och dar sedan jag åt en lussebulle och jag kom verkligen inte ihåg smaken. Dock vill jag inte minnas att de var SÅ pass äckliga. Haha sorry sis! Kan det vara saffranet som gör den ättika-liknande smaken?

Gillar ni lussebullar? Eller heter det lussekatter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar