30 december 2016

Utfärd till Vasa

Igår bestämde vi oss, jag och mina vänner, för att checka rea-utbudet i grannstaden Vasa. Jag hade lovat mig själv att inte komma hem med kassar fulla av impulsköp - ett löfte jag lyckades hålla. Vet man att plånboken inte tillåter mer än ett köp är det inte så krånligt. Det blev en gammaldags mörkrosa spetstopp från Bik Bok och underkläder. Vi åt middag på Amarillo - en restaurang jag alltid pratat gott om. Denna gång levde maten tyvärr inte upp till våra förväntningar och vi alla tre gick därifrån med brännande munnar. Servicen fick dock tio poäng av oss.

Planerna var att åka ut till Stenhaga efter att ha spatserat runt i centrum hela halva dagen men tröttheten tog över och vi styrde kosan hemåt i mörket. Lite obehagligt var det allt med en nybörjare bakom ratten men Anna klarade det galant. En sak kunde vi konstatera efter mörkerkörningen; det finns många idioter i trafiken! Senare spenderade vi kvällen i varandras sällskap och kollade en äcklig haj-film. Aldrig mer haha.

Tack tjejer för en urtrevlig daaag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar