22 januari 2017

16 saker jag är bra på

Inspirationen till detta inlägg fick jag från Danielas blogg (klicka!). Gör ett liknande inlägg du också!


Jag är bra på att prata. Nu menar jag inte att jag har ett gott ordförråd och kan formulera mig som en politiker - nej - jag är helt enkelt en liten pratkvarn som aldrig kan hålla käften. Ibland har jag så mycket att säga att mina vänner sällan får en syl i vädret. Och om det får, ja då avbryter jag dem stup i kvarten. Förlåååt!


Jag är bra på att komponera ihop outfits. Om jag nu får säga det själv. ;)  Jag föddes tydligen med ett estetiskt öga och tycker allt som rör kläder är extremt roligt. Troligtvis kommer jag söka in till någon design-/estenomutbildning efter studenten. Det känns som mitt kall.


Jag är bra på att stiga upp direkt väckarklockan ringer. (Stal denna punkt från Danielas blogg, hoppas det är ok!) Har noll förståelse för de som trycker på "snooze" istället för "stäng av". Det blir hundra gånger jobbigare om man ligger kvar i sängen, under det varma gosiga täcket, och tänker på hur kämpigt det är att kliva upp och hur skönt det vore att ligga kvar där hela dagen. Varför dra ut på plågan?


Jag är bra på att laga läxorna. Mitt självdisciplin är super! Jag börjar i god tid öva till prov, jag gör mina läxor oerhört omsorgsfullt, jag skippar sällan någon uppgift och gör alltid det bästa jag kan. Att det är en bra eller dålig egenskap kan man ju fundera över. Ägnar ofta hela kvällar/helgar åt skolarbete.


Jag är bra BÄST på att stalka. Vet inte alls hur jag ska formulera mig utan att låta creepy haha. Jag vet ALLT om ALLA! Inte nog med att jag kommer sluta som crazy catlady, skvallertant Carro kommer jag också kallas.


Jag är bra på att laga PowerPoint presentationer. Jag har en förmåga att se vilka färger och former som gör sig bra ihop. Om alla studerande skulle orka några minuter extra på deras PP-presentationer vore det sååå mycket intressantare att höra om "uppfinningarna under andra världskriget".


Jag är bra på att vara envis. Om man nu kan vara bra på det haha? Får jag inte som jag vill finner jag ständigt ett knep för att sluta som vinnaren i situationen. Ett gott exempel är när jag och Anna ska fota outfitbilder till bloggen. Verkligen inte lätt att få med henne (eller någon annan för den delen...) ut i kylan på en foto-runda.


Jag är bra på brittisk accent. I truly love it! It's such a beautiful accent, don't you think? (läs med brittisk accent) Det konstiga är att jag tappar heeelt accenten på engelska lektionerna och när jag konverserar med utbyteseleverna från Tyskland och Frankrike. Jag har fått för mig att alla skulle tycka det är löjligt - vilket det absolut INTE är! Coolt är rätt ordet.


Jag är bra på att undvika pinsamma tystnader. Eftersom jag aldrig kan vara tyst hittar jag alltid något att prata om med okända människor. Tror dock inte det är en egenskap man föds med utan det är något som utvecklas genom hela livet. Lite lättare är det förstås att prata med människor från utlandet, t.ex utbyteselever, då finns det sååå många ämnen att avverka. Allt från skolsystem till hur man firar jul i landet i fråga.


Jag är bra på att gå och lägga mig i tid. Ni skulle se mammas och pappas chockade miner varje gång jag säger "nu far jag och sova" när klockan bara är nio. Men ni måste ju hålla med om att det finns inget bättre än att vakna upp och känna sig utvilad.


Jag är bra på att göra håruppsättningar. Så är det någon som ska på fest - call me! ;)  Förra sommaren gjorde jag faktiskt både hår och make up på en nyutexaminerad tjej. Ett superkul och givande uppdrag!


Jag är bra på att hålla mitt rum städat. Ja alltså dammtussar hittar man garanterat på mina bokhyllor (eftersom jag är så kort och inte själv störs av det haha) men den där stökiga allt-ligger-på-golvet-feelingen drabbas man inte av när man kliver in i mitt rum.


Jag är bra på att äta jultårtor. Jag ääälskar smördeg. Minns fortfarande den julen när jag åt fem jultårtor om dagen. Min beach body var allt annat än fit den sommaren... 


Jag är bra på att ha mina naglar lackade. Under år 2016 hade jag, oskojat, endast två dagar olackade naglar. De resterande dagarna har jag haft pretty nailssss. Förut var jag för coola naglar i alla regnbågens färger men nu föredrar jag neutrala, cleana naglar. Så fräscht!


Jag är bra på att minnas saker. Mitt bild-minne är suveränt. Jag kan komma ihåg hur någon rörde sig, hade för ansiktuttryck eller såg ut under ett visst scenario. Men det jag aldrig minns är vad som sades. Heeeelt blankt när det kommer till den biten. Så vad är då bättre - att ha ett bra bild-minne eller ett verbalt-minne?


Jag är bra på att vara i tid. Jag HATAR att komma för sent och jag HATAR det faktum att både min bästa vän och min far är tidsoptimister, vilket resulterar i flera stridslystna käbbel.



Vad är Du bra på?

2 kommentarer:

  1. Halleluja till alla som skiter i janttelagen och uppmuntrar till positivt tänk! Du är super! :D Jag hatar den här listan med "10 saker som jag är dålig på"... man blir ju bar bitter och innåtvänd. Mera positiva tankar i världen!

    SvaraRadera
  2. Carolinahannamaria5 februari 2017 18:44

    Åå men vad roligt att du gillar inlägget! :D Och håller med dig fullständigt! Även fast "10 saker jag är dålig på"-listan hade varit tusen gånger lättare att fylla på ;)

    SvaraRadera