16 januari 2017

A good day

Varför är just denna måndag så förträfflig? Well - jag klarade teoriproveeeeet!! Jippie! SÅ skönt att ha det undan. Jag var 99,9% säker på att jag skulle gå missnöjd hem från besiktningskontoret. Jag hade ju knappt öppnat bilskolans lärobok. Att skilja på alla trafikmärken, hah, det var en utmaning. But - I made it! Härligaste känslan. Men jag ska inte ljuga och säga det var lätt som en plätt. Nej usch och fy så svårt det var. Satt där med bultande hjärta och svetten rinnande längs ryggen när en så gott som matematisk fråga uppenbarade sig på skärmen. Panikslagen tjej hej.

Jag har, tack och lov, otroligt lite läxor tills imorgon så ikväll ska jag bara slappa, dra några djupa andetag och göra precis vad jag vill. Kanske ta en promenix? Kanske starta bilen och övningsköra med pappa? Eller kanske bara ligga och dega i soffan för tredje dagen i rad? Det sistnämnda lockar allra mest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar