30 januari 2017

Körkort!!

I got my drivers license today!!

Gissa vem som klarade uppkörningen idag? Jaaaag!! Lilla Carro blev, bara över några nätter, vuxen. Hjälp! Ålderskris deluxe. Och så lätt allt plötsligt blev med körkort. När man bor på landet och har i princip 10km till allt som stavas socialt liv sköljer en våg frihet över en när besiktningsmannen skriver under körkortspappren - lajvet.

Till något mindre roligt - bilen som jag skulle få köra har pajat helt och hållet. Sån otur! Jag hade slutat skoldagen, var så nöjd över att jag kunde ta mig hem på egen hand. Jag satte mig i bilen och startade. Hela instrumentbrädet var kolsvart och ett pipande ljud skränade i mina öron. Hem kom jag men något skumt med bilen, ja det är det. Tack gode gud att detta inte skedde redan på morgonkvisten, då hade jag kunnat glömma uppkörningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar