25 februari 2017

Lovely day

Spent the sunny and beautiful day with my family and my best friend at our summer house. A lot of snow as you can see.

Det fina vädret lyckades locka Carro ut - inte illa. Jag är absolut ingen natur-människa och jag kan med handen på hjärtat räkna på tio fingrar alla de gånger jag vistats utomhus under januari och februari. Jag är en hemsk människa, I know, men skyller på mängden prov och läxor. Och dååå var jag tillbaka i prata-om-skolan-träsket. Jag ber om förståelse till mig själv och er andra.

Jag och bästis Anna fick den briljant idén att åka till villan och spendera den härligt krispiga vinterdagen där. Sagt och gjort, drog med mammsen och pappsen och klockan tre rullade vår nya Mini in på villatomten. Anna och jag blev barn pånytt och busade i snön som aldrig förr. Har så många roliga videor från idag. Vill ni se dem är det bara att adda mig på snap (carro.forsman). Före hemfärd var det dags för fika. Jag åt en Berlinermunk som hade snorgrön (?) glasyr. Så oklar färg på en munk.

Just nu pågår mellomys hemma hos familjen Forsman. Jag tror Jon Henrik Fjällgren (edit: ELLER Loreen! Har lyssnat på låten om och om igen och kom fram till att hela bidraget är fenomenalt) kommer kamma hem hela tävlingen i år. Tycker det är det ända bidraget som stuckit ut ur mängden. Otroligt rörande låt dessutom.  

2 kommentarer:

  1. Såg på din instagram att du har helt enormt långa ögonfransar? Har du fransförlängningar eller vad är hemligheten bakom de? Vad använder du för maskara?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Carolinahannamaria2 april 2017 10:15

      Hej!

      Jag själv upplever de inte så värst långa, men jätteroligt att någon annan tycker det haha! Det finns nog ingen hemlighet bakom mina fransar, förutom bra mascara. Jag använder mig av MaxFactor 2000 Calorie. Bästa jag testat! Jag har provat mig fram genom åren och jag måste säga att denna blev snabbt en favorit. Den är vattenfast och det är egentligen tricket till långa ögonfransar. Först böjer du fransarna ordentligt (jag vet, det sliter) och senare applicerar du en vattenfast mascara. Och voilà! :D

      Fransförlängning har jag aldrig testat och kommer, troligtvis, aldrig göra det!

      Radera